همشهری آنلاین: یکی از اعضای هیات هفت نفره اصلاح اساسنامه خانه سینما گفت: به موجب حکم دادگاه، به اسنادی که مرتبط با مجمع عمومی 19 تیر باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

مختاری هیات مدیره خانه سینما

ابراهیم مختاری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از توافقنامه 13 تیر ماه که در حضور رئیس جمهور تنظیم شد، تفسیر به رای‌های مختلفی می‌شود، این توافقنامه مبتنی بر مفاد اصلاحات اساسنامه هیات هفت نفره بوده که ناظر به خانه سینمای موجود است.

او با اشاره به رای دادگاه مبنی بر تشکیل نشدن تشکل جدیدی با نام خانه سینما، یادآور شد: طبق رای دادگاه، هستی خانه سینما از نظر حقوقی اثبات شده است و می‌گوید که تشکل دیگری به نام خانه سینما نمی‌تواند تشکیل شود. همچنین دستور داده شده که به اسناد مرتبط با مجمع 19 تیر ترتیب اثر داده نشود.

او تاکید کرد: به این ترتیب دادگاه مصادره عنوان خانه سینما را توسط تشکل دیگری را غیرقانونی می‌داند و مفهوم این رای این است که خانه سینما از نظر قوه قضاییه، قانونی است.

مختاری در توضیح اینکه انجمن‌هایی که برای برگزاری مجمع ششم مرداد ماه باید به وزارت ارشاد مراجعه کنند به عنوان یک انجمن فرهنگی ثبت خواهند شد یا یک انجمن صنفی‌، توضیح داد: در تبصره ماده یک اساسنامه اصلاحی هیات هفت نفره آمده است که اصناف عضو خانه سینما و نه تشکل‌های دیگر، اساسنامه خود را به وزارت ارشاد تحویل دهند و رسید دریافت کنند.

او ادامه داد: اینکه وزارت ارشاد این اصناف را به نام تشکل صنفی یا فرهنگی بخواهد ثبت کند، موضوع بعدی اصناف و وزارت ارشاد است.

این عضو هیات مدیره‌ خانه سینما همچنین گفت: مجمع عمومی فوق‌العاده ششم مردادماه، نتیجه‌ روندی است که با نوشتن اصلاحات اساسنامه‌ هیات هفت نفره آغاز شده و به توافق‌نامه 13 تیرماه منجر شده است، تمام این موارد هم بنا شده بر خانه سینما است.

کد خبر 224194
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز