مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین تصویر غیررسمی کاسینی از زمین که در روز 19 جولای از زحل و زمین به ثبت رسیده، منتشر شد.

براساس گزارش NBC، در این پرتره غیررسمی زحل و زمین در کنار یکدیگر دیده می‌شوند با این تفاوت که زمین به شکل نقطه‌ای درخشان دربالای حلقه زحل دیده می‌شود. تیم تصویربرداری کاسینی درحال حاضر درحال کار برروی نسخه اصلی این تصویر است که تا چند هفته دیگر تکمیل خواهد شد.

متخصصان عکاسی ناسا پروژه عکاسی کاسینی از زمین را به فرصتی جهانی تبدیل کردند و کمپین‌هایی به نام روزی که زمین خندید و برای زحل دست تکان بده، از مردم جهان خواستند روز 19 جولای چشمها را به آسمان بدوزند تا لحظه‌ای که کاسینی از زمین عکاسی می‌کند را از دست ندهند.

روزی که زمین خندید

کاسینی ارسال تصاویر خام به ثبت رسانده به زمین را از روز شنبه آغاز کرد و طولی نکشید که مشتاقان این عکس تصاویر غیررسمی رنگ‌آمیزی شده کاسینی را منتشر کردند. در این تصویر زمین و قمر زحل در دوردستها دیده می‌شوند.

این تصویر غیررسمی توسط فیزیکدانی آرژانتینی به نام گوئیلرمو آبرامسون پردازش و منتشر شده‌است. در این تصویر از زمین و قمر زحل از فاصله هزار و 500 کیلومتری عکسبرداری شده‌است. در این تصویر بخشی از حلقه زحل و زحل دیده‌ می‌شوند درحالی که زمین دوباره به شکل نقطه‌ای آبی و کم‌رنگ در بیکرانی سیاه‌رنگ معلق است. البته این عکس بخشی از عکس موزائیکی و نهایی است که کاسینی به ثبت رسانده‌است.

در تصویر نهایی که تا 6 هفته دیگر آماده خواهد شد، قرار است کل حلقه زحل و درخشش زمین به خوبی آشکار باشند.

کد خبر 224145
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز