همشهری آنلاین: یک روزنامه ژاپنی از تصمیم کره شمالی برای ساخت پالایشگاهی جدید خبر داد و اعلام کرد مقامات این کشور تصمیم دارند پس از وقفه ای چندین ساله واردات نفت ایران را از سر بگیرند.

نفت

به گزارش تسنیم، آساهی ژاپن به نقل از منابع آگاه اعلام کرد کره شمالی تصمیم دارد با هدف تنوع بخشیدن به منابع تامین انرژی مورد نیاز خود از ایران نفت وارد کند.

پیش تر وزیر نفت ایران در ماه آوریل از مذاکرات دو کشور در این زمینه خبر داده بود.

پکن و پیونگ یانگ در این زمینه مذاکراتی داشته اند و مقامات کره شمالی در ماه دسامبر گذشته در گفت‌وگو با مقامات چینی از موافقت خود با ایران در خصوص واردات نفت خبر داده اند.

بر اساس این گزارش کره شمالی در پی ساخت یک پالایشگاه جدید است و خواستار همکاری چین در این زمینه شده است. مقامات چینی طی ماه های می تا ژوئن از کره شمالی دیدن کرده و در مورد جزئیات مربوط به قیمت تجهیزات این پالایشگاه با مقامات این کشور مذاکره کرده اند.

به گفته منابع آگاه بخشی از تجهیزات لازم در حال حاضر به محل احداث این پالایشگاه در نزدیکی پیونگ یانگ ارسال شده است.

به گفته یکی از دانشمندان کره شمالی این کشور درحال حاضر وابستگی 80 درصدی به چین برای تامین نفت مورد نیاز خود دارد. این کشور در گذشته نیز به ویژه پیش از آغاز بحران اقتصادی در دهه 1990 از ایران نفت وارد می کرد.

کره شمالی علاوه بر تلاش برای ساخت یک پالایشگاه جدید از شرکت های مغولستانی نیز خواسته است تا در پالایشگاه های موجود این کشور سرمایه گذاری کنند.

کد خبر 223788
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز