همشهری آنلاین: رییس‌جمهوری اسلامی ایران، عزت، پیشرفت و اقتدار ایران و عراق را در راستای یکدیگر دانست و گفت: روابط دوکشور که از سوابق دیرینه فرهنگی و تمدنی برخوردار هستند، همواره روابطی برادرانه و رو به گسترش بوده است.

president

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد عصر اپنجشنبه 27 تیر در جریان سفر به کشور عراق، در دیدار خضیر الخزاعی معاون رییس جمهور و کفیل ریاست جمهوری عراق ضمن تشکر از استقبال گرم دولت و ملت این کشور از هیات ایرانی بر توسعه روابط بیش از پیش دو کشور در تمامی زمینه ها تاکید کرد و اظهار داشت: مناسبات همه جانبه، اجتماع توانمندی‌ها و فعال کردن ظرفیت‌های همکاری میان ایران و عراق امروز سبب ایجاد قدرت جدیدی در منطقه و جهان شده است.

رییس‌جمهور با اشاره به سوابق تمدنی، فرهنگی و معنوی دو ملت، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط همه جانبه با کشور عراق قائل نیست.

احمدی‌نژاد گسترش روابط ایران و عراق را به نفع ملت‌های دو کشور، منطقه و جهان اسلام دانست و گفت: هرگاه ملت‌های ایران و عراق در کنار هم قرار گرفته‌اند، هیچ قدرت خارجی نتوانسته در روابط دو جانبه آنها خدشه‌ای وارد کند.

خضیر الخزاعی معاون رییس جمهور و کفیل ریاست جمهوری عراق نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر دکتر احمدی نژاد به عراق روابط دو کشور را تاریخی، تمدنی و همراه با منافع مشترک دانست و گفت: تهران و بغداد با مشترکات فراوان می‌توانند نقش مناسبی در منطقه و جهان ایفا کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به عراق به همسبتگی و وحدت بیش از پیش دو کشور منجر شود

کد خبر 223725
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز