مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رسانه‌های ترکیه گزارش دادند، دو خبرنگار زن می‌گویند آنها از سوی پلیس این کشور به خاطر پوشش اعتراضات گسترده علیه دولت رجب طیب اردوغان، هدف سوء رفتار جنسی، لفظی و فیزیکی قرار گرفته‌اند.

ترکیه

به گزارش پرس تی وی، روزنامه حریت ترکیه روز چهارشنبه (۲۶ تیر) گزارش داد، دریا اکتان ۳۲ ساله و ارزو دمیر ۳۹ گفتند که نیروهای پلیس در تاریخ ۱۸ ژوئن به عنوان بخشی از عملیات علیه اعتراضات گسترده مردمی، به دفتر خبرگزاری اتکین حمله کردند.

اکتان گفت نیروهای پلیس ساعت ۴:۳۰ صبح به وقت محلی وارد ساختمان خبرگزار شدند و آرشیوهای عکاسی، کارت های خبرنگاری، سوابق و حتی تجهیزات آشپزخانه را با خود بردند.

وی همچنین فت یک افسر پلیس زن وی را به دستشویی برد، لباس هایش را از تن در آورد و بدن وی را وارسی کرد.

اکتان افزود زمانی که من اعتراض کردم، وی گفت: «من چه کاری انجام دادم؟ آیا تو را شکنجه کردم؟ آیا به تو دست بند زدم؟» انگار که هیچ اتفاقی نیافتاده است.

این دو زن خبرنگار گفتند این بازرسی تا ساعت ۶ عصر به وقت محلی به طول انجامید.

اعتراضات مردمی در اواخر ماه می و پس از آن آغاز شد که پلیس تحصن مخالفان پیشنهاد تخریب پارک گزی در میدان تقسیم استانبول را سرکوب کرد.

این خشونت به اعتراضات گسترده مردمی علیه حزب حاکم، حزب عدالت و توسعه و رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه تبدیل شد. نیروهای پلیس ترکیه برای متفرق کردن اعتراضات مردمی، مجبور به استفاده از خودروهای آبپاش، شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی شده است.

اردوغان که دولتش مهمترین هدف اعتراضات مردمی است، معترضان را به عنوان افراد افراطی و تروریست های تحت حمایت های خارجی توصیف کرده است.

گزارش های منتشره حاکی از آن است که نیروهای پلیس لباس شخصی در چندین شهر ترکیه، با چاقو، قمه و چوب به معترضان ضد دولتی حمله کرده‌اند.

کد خبر 223665
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز