گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: به‌رغم شرایط بحرانی خودروسازان، مسئولان وزارت صنعت با تکرار انتقادها و ادعاهای خود علیه شورای رقابت تلاش می‌کنند تا شورای رقابت را عامل نابودی این صنعت قلمداد کنند.

پس از انتقادات مهدی غضنفری از شورای رقابت و تلاش وی برای بازگرداندن سازمان حمایت به فرایند قیمت‌گذاری خودرو، روز گذشته معاون برنامه‌ریزی این وزارتخانه به تخریب این شورا پرداخت.معاون مهدی غضنفری حتی پا را از نقدهای کارشناسی فراتر گذاشت و به تخریب شخصیت رئیس شورای رقابت روی آورد، گرچه عملکرد شورای رقابت در قیمت‌گذاری و تنظیم بازار خودرو با انتقادهای بسیاری مواجه بوده و این شورا نتوانسته انتظارات مشتریان و کارشناسان بازار خودرو را برآورده سازد، رویکرد متولیان صنعت در تخریب این نهاد قانونی به بهانه حمایت از صنعت خودرو جای تأمل بسیار دارد.

بهتر است مسئولان صنعتی به‌ویژه معاون برنامه‌ریزی این وزارتخانه که چند صباحی است سکان کلیدی‌ترین معاونت وزارت صنعت را به‌دست گرفته، اعلام کنند که چه برنامه‌ای برای تأمین سرمایه در گردش و خروج خودروسازان از بحران ناشی از تشدید تحریم‌ها دارند و چرا تسهیلات قانونی مصوب برای بازگشت رونق به شرکت‌های خودروسازی پرداخت نشده و این وزارتخانه قادر به رفع تضاد حمایت از تولید و مصرف در صنعت خودرو نبوده است؟!

هنوز هم مصرف‌کنندگان تاوان سیاستگذاری‌های نادرست این صنعت را با گرانی و افت کیفی خودرو می‌پردازند؟! مشخص نیست چرا غضنفری و معاونین وی در روزهای پایانی دولت که امکان برکناری آنها وجود ندارد، گوی رقابت انتقاد از دستور رئیس‌جمهور در 6‌ماه قبل را ربوده‌اند؟

وزارت صنعت عامل نابودی صنعت خودرو است

جمشید پژویان، رئیس شورای رقابت نیز با ابراز تأسف از وضعیتی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌وجود آمده، اعلام کرد: سخنانی که علیه شورای رقابت مطرح می‌شود جز التهاب‌بخشیدن به بازار نتیجه‌ای نخواهد داشت و اگر بازار خودرو نابود شده نیز به‌دلیل اقدامات چند سال گذشته وزارت صنعت است.

کد خبر 223643
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز