گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: براساس نتایج پایش 26 هزار واحد صنعتی، تعداد بنگاه‌هایی که وضعیت خوبی ندارند از 44 درصد طی سال 89 به 54‌ درصد در سال 91 افزایش یافته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری روز گذشته خود به تشریح وضعیت بنگاه‌های تولیدی و خودروسازان پرداخت. وی با بیان اینکه در سال1389حدود 56درصد بنگاه‌های تولیدی وضعیت خوبی داشتند که این رقم در سال قبل به 46درصد کاهش یافته‌است، گفت: همچنین تا پایان سال گذشته بیش از 5درصد واحدهای تولیدی کشور در شرایط ضعیف و بحرانی قرار داشتند و تعداد واحدهای تولیدی دارای شرایط خوب به‌شدت کاهش یافته است.

محسن صالحی‌نیا همچنین شرایط شرکت‌های خودروسازی را نامطلوب قلمداد کرد و افزود: روند تولید خودرو در کشور نیز همچنان کاهشی است؛ اگرچه اکنون 2خودروساز بزرگ کشور به جز در بخش آپشن برای تأمین سایر مواداولیه و قطعات با مشکل مواجه نیستند، مشکل اصلی خودروسازان کمبود نقدینگی است که کاهش تولید را به‌دنبال داشته است.

صالحی‌نیا همچنین از موافقت دولت با دو برابرشدن دوره بازپرداخت تسهیلات ارزی صنایع خبر داد و افزود: کمیسیون اقتصادی دولت با کلیات طرح دو برابرشدن مدت بازپرداخت تسهیلات ارزی صنایع موافقت کرده است. سال گذشته برخی واحدهای صنعتی برای واردات ماشین‌آلات و تجهیزات از تسهیلات حساب ذخیره ارزی استفاده کرده بودند اما اکنون باید این تسهیلات را با نرخ ارز مبادله‌ای بازپرداخت کنند.

کد خبر 223302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز