همشهری آنلاین: رییس جمهوری با بیان این که همکارانم طی این سال ها زحمات فراوانی کشیدند و شب و روز، پنجشنبه و جمعه و تعطیل و غیرتعطیل خود را به معنی واقعی برای انقلاب و خدمت وقف کردند،گفت: اگر امکان اجرایی اش وجود داشت از تمامی همکارانم در کل کشور، تک تک و با نام قدردانی می کردم.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد روز دوشنبه در آیین تجلیل از تلاشگران در حوزه زن و خانواده در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری افزود: برخی گفته اند احمدی نژاد ایستاده و از همکاران خود در دولت تشکر می کند، آنها می گویند یعنی چه آقا خودتان از خودتان تشکر می کنید.

احمدی نژاد با بیان این که پاسخ این موضوع روشن است، زحمات همکارانم و خانواده های آنها را دیده ام اظهارداشت: به همین دلیل هنگامی که می بینم هیچ کس از آنها تشکر نمی کند، وظیفه دارم از آنها قدردانی کنم.

وی با یاد آوری این که به رییس جمهوری آمریکا در سال نخست کاری جایزه صلح نوبل دادند، گفت: همکاران من کار کرده اند اما می بینم که نه تنها از آنها تقدیر نمی شود بلکه هزاران حنجره و بلندگوی بی انصاف بسیج شده اند تا خدمات بی نظیر آنها را زیر سوال ببرند.

احمدی نژاد اضافه کرد: عده ای ناراحت هستند، بگذار ناراحت باشند آنها همیشه ناراحت هستند، ما وظیفه مان را به جا می آوریم و تشکر از این همکاران کاری خدایی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که می گویند پشت هر مرد موفق یک زن ایستاده است، ادامه داد: به نظر من این سخن پایین آوردن جایگاه زنان است حرف هایی می گوییم که برخی خوششان نمی آید ولی این واقعیت است.

رییس جمهوری اضافه کرد: جایگاه یک همسر شهید بالاتر از یک شهید است اما کسانی که نگاهشان فیزیکی است تصوری بالعکس دارند.

احمدی نژاد تصریح کرد: همسر یک شهید باید یک عمر بایستد، پرچم را بالا نگه دارد و پُرکردن جای خالی یک روز همسر شهیدش به اندازه ۶ سال حضور در جبهه است.

وی در ادامه با بیان این که کارهای بسیار خوبی درکشور انجام شده است، گفت: خیلی جاها موتور حرکت دولت بانوانی بودند که در دولت حضور داشتند، برای انجام کاری اراده و پیگیری کردند و ما هم حرکت می کردیم که از آن جمله می توان به وزارتخانه های ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری، تعاون، کار رفاه اجتماعی و بسیاری بخش های دیگر اشاره کرد.

وی با بیان این که خدا توفیق داد تا امروز در خدمت شما بانوان اندیشمند و خدوم باشیم، افزود: موضوع، جایگاه و نقش زن، امروز و همواره در طول تاریخ جزو مهمترین مسایل جامعه و مشغله فکری صاحبنظران و اندیشمندان بوده است به طوری که در بسیاری موارد به تقابل زن و مرد، گاهی سیطره مرد بر زن و در برخی مقاطع نیز سیطره زنان بر جامعه پرداخته اند.

رییس جمهوری توضیح داد: اما نکته قابل توجه و مهم این است که یک فرد قبل از این که زن یا مرد باشد، انسان است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که زن یا مرد بودن دو قالبی است که از طریق آن تقسیم کار و نقش انجام می شود، گفت: آن حقیقتی که در هستی اصالت دارد حقیقت انسان است.

احمدی نژاد اظهارداشت: کمال، عظمت، رشد و خدایی شدن انسان موضوع اصلی هستی است نه زن یا مرد بودن و این حقیقت از ابتدای خلقت مورد غفلت واقع شده است و همچنان نیز می شود.

وی با تاکید بر این که در عالم هستی موضوعی مهمتر از انسان وجود ندارد ادامه داد: اگر انسان خلق نمی شد ظرفی برای معرفی خدا وجود نداشت.

رییس جمهوری با بیان این که باید همواره از جوهره حقیقی انسان بودن مراقبت کنیم، تصریح کرد:همه مشکلات زمانی به وجود می آیند که ما به جای جوهره انسانی به قالب اصالت دهیم.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: عملی که بر مبنای حقیقت انسان و برای خدا، ولو پنهان هم باشد، اثر کمالی خود را بر جامعه خواهد گذاشت.

احمدی نژاد درادامه با بیان این که شکوفا شدن حقیقت انسان نیازمند عواملی است، گفت: محبت یکی از این عوامل است چرا که جوهره حقیقت انسانی با محبت رشد می کند، بنای خلقت بر محبت بوده و اگر محبت را از جامعه انسانی برداریم، وضعیتی بدتر از جنگل خواهد داشت.

وی با یادآوری این که خدای متعال ماموریت مهرورزی، مهرپراکنی و عشق آفرینی را به بانوان داده است، اظهارداشت: خدا شخصیت زن را به گونه ای خلق کرده است که استعدادهای آن در سایه مهرورزی شکوفا شده و ایمان و توحید هم در سایه مهرورزی محقق می شود.

رییس دولت دهم ادامه داد: بر این اساس هر امری که نقش آفرینی زنان را مخدوش کند، در نقطه مقابل زن، کمال و انسان است و اگر لطافت روح زن از بین رود، جامعه خواهد مرد.

احمدی نژاد با بیان این که برخی تصور می کنند برای از بین رفتن یک جامعه حتما باید سیل و زلزله بیاید، یادآور شد: گاهی جامعه ای را می بینیم که ارزش های انسانی در آن مرده است و کسی یک لیوان آب دست دیگری نمی دهد، آیا بلا از این بدتر که انسانیت در یک جامعه بمیرد؟

رییس قوه مجریه در ادامه اظهار داشت: خدا را سپاسگذارم که مرکز امور زنان و خانواده با نگاه خود کارهای بسیار بزرگی انجام داده و اسناد مهم و پایه ای را تدوین کرده است.

احمدی نژاد با اشاره به حضور بانوان در کابینه اظهارداشت: برخی در انتخابات می‌گفتند که ما چهار یا پنج زن را به کابینه می‌آوریم، آیا شخصیت زن اسباب تبلیغات انتخاباتی است؟ اصلا به چه دلیل این حرف را می‌زنند؟ آیا کار آنها با آن کسی که عکس یک زن را پشت کالا می‌چسباند تا آن را بفروشد، تفاوت دارد؟ مگر انتخابات مهمتر از زن است؟

رییس جمهوری ادامه داد: ما بحث انسان کامل را مطرح کردیم که برخی عصبانی شدند و حمله کردند زیرا تنها دشمنی شیطان با انسان کامل است.

احمدی نژاد با بیان این که به امام نزدیک شدن به خدا نزدیک شدن است، اضافه کرد: همه باید برای حاکمیت امام عصر (عج) تلاش کنیم و انقلاب عظیم اسلامی هم برای این است که امام حاکم شود و بدون آن معنا ندارد.

در مراسم تجلیل از تلاشگران در حوزه زن و خانواده، جمعی از تلاشگران این عرصه با اهدای لوح سپاسی به رییس جمهوری از وی تقدیر کردند.

در این مراسم همچنین از سوی هیات دولت به پاس تلاش های خالصانه و صادقانه اعظم فراحی همسر رییس جمهوری لوح سپاسی به وی اهدا شد.

کد خبر 223247
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز