همشهری آنلاین: بر اساس گزارش یک روزنامه، دستگاه اطلاعات خارجی آلمان (BND) از مدت‌ها پیش از برنامه سازمان جاسوسی آمریکا برای شنود ارتباطات تلفنی و اینترنتی اطلاع داشته است.

bnd

خبرگزاری اتریش از برلین و واشنگتن گزارش داد، روزنامه بیلد در شماره روز دوشنبه‌اش به نقل از محافل دولتی آمریکا نوشت BND در قضیه ربایش اتباع آلمان در خارج از این کشور بارها از دستگاه اطلاعاتی آمریکا درخواست کرده بود اطلاعات ارتباطی ضبط شده از اتباع آلمان را به این کشور ارایه دهد.

این درخواست دال بر آن است که BND از سال‌ها پیش از ذخیره انبوه داده‌ها توسط آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) اطلاع داشته است.

بر اساس اطلاعات "بیلد"، BND در جریان ربایش اتباع آلمان در افغانستان و یمن خواستار کمک اطلاعاتی آمریکا شده بود. از جمله این درخواست‌ها، دسترسی به آخرین تماس‌های تلفنی و ایمیلی ربوده شدگان در آخرین اقامتگاه‌شان بود.

NSA اجازه داشته در مواردی که تهدید جانی محرز بوده، 72 ساعت بدون مجوز قضایی به همه داده‌های ارتباطی قربانیان ربوده شده دسترسی پیدا کند. بر اساس این گزارش داده‌های NSA بارها مورد استفاده آلمان‌ها قرار گرفت.

دولت آلمان درباره جزییات این همکاری‌ها به صورت علنی موضع‌گیری نکرده، بلکه فقط در پارلمان این کشور بحث‌هایی صورت گرفته است.

کد خبر 223224
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز