همشهری‌آنلاین: یک طراح لباس گفت: متاسفانه اغلب از بانوان ایرانی به رنگ های مطلق و رنگ های مشکی علاقه دارند و از تنوع در پوششان جا مانده‌اند.

مدلباس

به گزارش هنرآنلاین، نیوشا آذری طراح لباس جوان کشورمان درباره نوع پوشش اغلب از افراد جامعه گفت: متاسفانه پوشش اغلب بانوان ایرانی با رنگ‌های مطلق مثل مشکی یا سفید است که هم باید بگویم از منظر روانشناختی و هم از نظر طراحان مطرح و بزرگ در این عرصه رنگ های مطلق این چنینی و پوشیدن لباس‌های یک رنگ برای افراد یک جامعه توصیه نمی‌شود.

آذری در ادامه افزود: این تفکر اشتباه که از سر تا نوک پا لباس‌های یک رنگ باید به تن کنند را بانوان ایرانی باید از خودشان دور کنند و به فکر تنوع بیشتری در پوششان باشند.

این طراح جوان همچنین مطرح کرد: این تصورات اشتباه از جای شروع می‌شود که یک بانوی ایرانی فکر می‌کند اگر کمی چاق است با لباس‌هایی که دارای رنگ‌های تیره است می‌تواند آن چاقی را پنهان کند یا خودش را حداقل کمی لاغر تر در جمع دوستانش ظاهر کند اما با کمی اطلاعات از سوی طراحان لباس و دوخت متوجه خواهد شد با رنگ‌های شاد و روشن با تم های تیره‌تر هم همان کارای را دارند و به این ترتیب حداقل خودشان را از رنگ‌های مشکی و بسیار تیره رها کرده‌اند.

کد خبر 223138
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز