"محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری گفت: باید به موجب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص بحران لبنان، آتش بس همه جانبه برقرار شود.


به گزارش ایرنا به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، احمدی نژاد در جلسه هیات وزیران افزود: هر چند که قطعنامه شورای امنیت در خصوص بحران لبنان غیرعادلانه و یک طرفه است و در پی شکست وناکامی بزرگ رژیم اشغالگر قدس پس از بیش از یک ماه از حملات وحشیانه بی‌وقفه به لبنان برای کمک به این رژیم صادر شده است، اما باید به موجب آن آتش بس همه جانبه برقرار شود.

رییس جمهوری با بیان ابعاد تجاوزات گسترده و بی‌سابقه رژیم صهیونیستی علیه ملت لبنان و انهدام زیر ساختهای این کشور و کشتار غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان، گفت که با این وجود با مقاومت دلیرانه و شجاعانه فرزندان لبنان رژیم صهیونیستی نتوانست به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه براین ناکامی بزرگ و بی‌سابقه نظامی افسانه شکست ناپذیری این رژیم جعلی و پوسیده به مدد ایمان و خودباوری حزب الله لبنان فرو ریخت.

احمدی نژاد اضافه کرد: از این پس همه معادلات قدرت درمنطقه درهم ریخته و دگرگون خواهد شد.

رییس جمهوری پیروز این میدان را ملت لبنان دانست که صحنه‌های بسیار درخشان مقاومت و پیروزی را برای بشریت ترسیم کرده است.

احمدی نژاد ادامه داد: بسیاری از مجامع بین‌المللی و سیاستمداران منطقه سرافکندگان این صحنه هستند که دراین آزمایش مردود شده‌اند و نتیجه موضع گیریهای نادرست خود را به مرور مشاهده خواهند کرد.

وی همچنین بر لزوم جبران همه خسارات وارده به ملت و دولت لبنان ازسوی رژیم صهیونیستی و حامیان آن به ویژه آمریکا و انگلیس تاکید کرد وافزود:
جمهوری اسلامی ایران همانطور که همواره و در سخت‌ترین روزها در کنار دولت وملت لبنان بوده است،آمادگی دارد دراسکان آوارگان و بازسازی لبنان و کمک به ملت و دولت این کشور برای احیای اقتصاد خود و در کنار آنان بایستد.

احمدی نژاد شرکای آمریکایی و انگلیسی رژیم صهیونیستی را از منفورترین افراد در نزد ملت‌ها دانست و اظهار داشت: سران این دو کشور در بین مردم خود نیز جز منفورترین‌ها هستند. اگر این سران تردید دارند نظرسنجی کنند امروز کودکان دبستانی همه از اینها نفرت دارند.

در ادامه این جلسه تعدادی از پیشنهادهای دستگاههای اجرایی به تصویب هیات وزیران رسید.

کد خبر 2231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز