یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خالق مجموعه کتاب‌های هری‌پاتر، با استفاده از اسم مستعار رابرت گالبریت نوشتن کتاب جنایی 450 صفحه‌ای به نام آوای فاخته را به پایان رسانده است.

جی کی رولینگ

براساس گزارش تلگراف، این کتاب که در دسته کتاب‌های جنایی کلاسیک دسته‌بندی شده، به سبک نویسندگانی مانند پی.دی جیمز و روث رندل نگاشته شده‌است.

این کتاب که در ماه آوریل منتشر شده‌است، پس از انتشار به حدس و گمان‌های زیادی درباره هویت واقعی نویسنده‌اش دامن زد؛‌اما این راز عمر زیادی نداشت و به زودی همه متوجه شدند که نام ناشر و ویراستار جی‌کی رولینگ و نویسنده این کتاب جنایی، گالبریت یکی است.

تحلیل‌ و بررسی‌ها برروی سبک نوشتن کتاب این سوال را به وجود آورد که یک نویسنده مرد چگونه به این خوبی از پس تشریح و توضیح لباس‌های زنانه برآمده‌است؟ پس از آن بود که رولینگ راز خود را برملا کرده و اعلام کرد که او این کتاب را نوشته است.

رولینگ گفت دوست داشتم این راز را برای مدتی نگه دارم زیرا رابرت گالبریت بودن تجربه آزادی‌بخشی برایم بود. انتشار کتاب بدون توقع و انتظار و دریافت نظرات خوانندگان تحت نامی مستعار بسیار هیجان‌انگیز است.

رولینگ پس از نوشتن هفت داستان هری‌پاتر اولین داستان خود برای بزرگسالان را سال گذشته منتشر کرد. کتاب Casual Vacancy رمانی درباره شهری کوچک است که تحت فشار درگیری‌های سیاسی قرار گرفته‌است. این کتاب فروش خوبی داشت اما منتقدان نقد‌های متفاوتی از آن ارائه دادند.

کد خبر 223062
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز