همشهری آنلاین: رئیس اداره جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی استان تهران از وقوع آتش‌سوزی در 20 هکتار از عرصه‌های پارک لتیان در روز جمعه 21 تیرماه خبر داد.

آتش‌سوزی جنگل

علی خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: 14 هکتار از این عرصه‌ها شامل 7000 اصله درخت پهن برگ و 6000 هکتار عرصه شامل 3700 اصله درخت سوزنی برگ در این آتش سوختند.

وی با بیان اینکه مساحت این پارک به 630 هکتار می‌رسد،‌ افزود: 70 درصد این گونه‌ها را گونه‌های پهن برگ تشکیل می‌دهند که شامل گونه‌های زبان گنجشک،‌اقاقیا، ارغوان، آیلان، داغداغان می‌شود.

به گفته وی آتش‌سوزی سطحی بوده و بیشتر گونه‌هایی که در آتش سوخته‌اند عمری نزدیک به 20 سال داشته‌اند.

خلیلی اضافه کرد: خسارات چندانی به درختان وارد نشده و تنها پوشش گیاهی چمنی منطقه به دلیل حضور مردم در عرصه‌ها و وقوع باد آتش گرفته است که با همکاری آتش‌نشانی لواسان پس از چهار ساعت اطفاء شده است.

رئیس اداره جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی استان تهران با بیان اینکه گونه‌های سوزنی برگ سوخته شده شامل سرو نقره‌ای و کاج سیاه می‌شود افزود: سن اکثر این درختان 15 ساله بوده است که در خصوص عدم بازگشت این گونه‌ها پس از آبیاری، واکاوی مجدد نهال‌های سوزنی برگ را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از اطفاء آتش آبیاری مناطق سوخته آغاز شده است افزود: گونه‌های درختی پهن برگ قابل بازگشت بوده و مجددا احیا می‌شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به شروع فصل گرما و زیاد بودن پوشش گیاهی با درست کردن یک آتش کوچک در زیر اشکوب درختان ممکن است با وجود بادهایی که در کل منطقه می‌وزد آتش سوزی‌های بزرگی ایجاد شود که به همین دلیل از مردم درخواست می‌کنیم هنگام رفتن به این مناطق تمام دقت خود را برای جلوگیری از وقوع مجدد این اتفاقات به عمل آورند.

کد خبر 222998
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز