غواص‌هایی که در جست‌وجو در اعماق آب‌های خلیج مکزیک بودند یک جنگل بسیار کهن در اعماق این آب‌ها و در سواحل آلاباما کشف کردند.

کشف جنگل 50هزار ساله در آب‌های خلیج مکزیک


به گزارش ایسنا به نقل از نشریه لایوساینس، این جنگل درختان سرو (Bald Cypress)‌ بیش از 50هزار سال زیر رسوب‌های اقیانوس و در یک محیط عاری از اکسیژن مدفون بوده اما به‌دنبال طوفان «کاترینا» در سال 2005میلادی از دل رسوب‌ها خارج شده است. بن رینس، مدیر مرکز غیرانتفاعی «تحقیقات خلیجی Weeks Bay» که یکی از نخستین غواصان کاشف این جنگل زیردریایی است، می‌گوید: این جنگل پوشیده از درختان سالم است و وقتی آنها را برش می‌زنیم هنوز بوی شیره تازه درخت سرو از آنها به مشام می‌رسد.

رینس در مورد داستان کشف این جنگل زیردریایی می‌گوید: روزی با یکی از دوستانم که یک سال پس از طوفان کاترینا یک مرکز فروش تجهیزات غواصی راه انداخته بود، صحبت می‌کردم و وی سربسته به من گفت که یک ماهیگیر محلی، مکانی را مملو از ماهیان و حیات‌وحشی پنهان زیر آب در اعماق خلیج مکزیک یافته است. این ماهیگیر گفته که پس از غواصی در این ناحیه، جنگلی مملو از درختان سرو را در اعماق آب پیدا کرده است. رینس می‌گوید: به‌دلیل اینکه اغلب غواص‌ها در نواحی‌ای مانند کشتی‌های غرق شده و مکان‌های دیگر غواصی می‌کنند، این فروشنده سال‌ها از افشای این مکان خودداری کرده بود.

کد خبر 222902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز