همشهری آنلاین: سازمان همکاری اسلامی از سازمان‎ملل متحد خواسته است تا برای پایان دادن به ظلمی که مسلمانان میانمار با آن مواجه هستند، تلاش‎های خود را افزایش دهد.

میانمار

به گزارش پرس تی وی، نماینده سازمان ‎همکاری اسلامی در جریان ملاقات روز چهارشنبه با بان کی مون دبیر کل سازمان‎ملل، در همین خصوص تاکید کرد که سازمان مذکور باید دولت میانمار را تحت فشار قرار دهد تا مشکلات جامعه مسلمانان روهینگیا در این کشور حل شود.

صدها تن از مسلمانان روهینگیا در جریان حملات بودایی‎های افراطی در طول یک سال گذشته کشته و هزاران تن دیگر از آنان آواره شده‎اند.

رابل اولهایه نماینده جیبوتی در سازمان‎ملل و رئیس گروه نماینده سازمان هم‎کاری اسلامی در این سازمان، حملاتی که علیه مسلمانان میانمار انجام می‎شود را به عنوان «پاک‎سازی قومی» توصیف کرد.

وی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با المعلمی سفیر عربستان سعودی در سازمان‎ملل در همین خصوص گفت: « مقامات میانمار برای ریشه‎کن کردن خشونت در این کشور اقدامات لازم را به عمل نیاورده و به همین خاطر قصور کرده‎اند.»

اولهایه خاطرنشان کرد: «آن چه که ما می‎خواهیم این است که سازمان‎ملل متحد کاری کند که صدایش بلند و رسا در این خصوص شنیده شود و وجدان جهانیان باشد.»

نماینده عربستان سعودی در سازمان‎ملل نیز در ادامه خاطرنشان کرد که دبیرکل سازمان‎ملل متعهد شده بود برای کمک به مسلمانان روهنیگیا و دفاع از حقوق آنان تلاش بیشتری انجام خواهد داد.

وی در همین خصوص گفت: «هنوز کارهای بسیار زیادی است که سازمان‎ملل باید در این خصوص انجام دهد.ما از دبیرکل سازمان‎ملل می‎خواهیم که در این خصوص دخالت کرده و صدای خود را بلند به گوش جهانیان برساند.»

معلمی همچنین تصریح کرد: «دولت میانمار و عناصر افراطی در این کشور ابتدایی‎ترین حقوق و ارزش‎های بشری را نقض می‎کنند.»

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل افزود: «کشتار باید پایان داده شود و علاوه بر آن به اعدام‎ها در این کشور باید پایان داده شود.»

جامعه مسلمانان روهینگیا در میانمار تقریبا ۵ درصد از جمعیت حدود ۶۰ میلیونی این کشور را به خود اختصاص می‎دهند.

اقلیت مسلمانان روهینگیا از زمان به دست آمدن استقلال این کشور در سال ۱۹۴۸ ، در معرض شکنجه، نادیده گرفته شدن، ظلم و ستم قرار گرفته‎اند.

هزاران تن از مسلمانان روهینگیا در ایالت غربی راخین از حقوق شهروندی خود محروم شده و در معرض اعمال خشونت، تعبید و اخراج و آوارگی قرار گرفته و دارند.

کد خبر 222818
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز