سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: متقاضیان مسکن مهر از اواخر سال گذشته با تغییر قیمت واحد مسکونی خود حین اجرای پروژه مواجه شده‌اند اما این تغییر قیمت‌ها به حدی غیرمنتظره و در برخی طرح‌ها قابل‌توجه است که پرداخت آن از توان آنها خارج است.

یکی از متقاضیان مسکن مهر پردیس در این زمینه می‌گوید: دی‌ماه سال گذشته یک واحد 80متری در این طرح ثبت‌نام کرده‌ایم که قرار بود مجموع پول دریافتی از ما 32میلیون باشد. بعد از مدتی نرخ آن را به 42میلیون رساندند و دائم تهدید کردند که اگر اقساط را به موقع پرداخت نکنیم از پروژه حذف می‌شویم حالا هم از گوشه و کنار شنیده‌ایم قرار است نرخ آنها را 10میلیون دیگر گران کنند و به 52میلیون تومان برسانند.

خانم حسینی ادامه می‌دهد: آنطور که از دست اندکاران پروژه شنیده‌ایم، قرارداد دولت با پیمانکار متری 320هزار تومان بوده که الان به 370هزار تومان رسیده است با این حساب یک آپارتمان 80متری باید 29میلیون و 600هزار تومان تمام شود که با حساب 10میلیون برای زیرساخت و محوطه‌سازی‌، نرخ آن می‌شود 39میلیون و 600هزار تومان.

اما در حال حاضر این واحد را 42میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند ضمن اینکه 25میلیون هم وام این واحد‌هاست که بعد از تحویل باید قسط آن را پرداخت کنیم. مجموعا 67میلیون تومان برای یک واحد 80متری پول می‌گیرند درحالی‌که حدود 40میلیون تومان برایشان خرج دارد. او افزود: دولت بیشتر از ظرفیت برای این واحدها ثبت نام کرده و با افزایش فشار به متقاضیان در پی حذف تعدادی از افراد است. پس از آنکه اعتراض متقاضیان مسکن مهر نسبت به افزایش قیمت مجدد بالا گرفت، مسئولان در جمع متقاضیان اعلام کرده‌اند که افزایش مجدد قیمت واحدها بین 2تا 6میلیون تومان خواهد بود.

کد خبر 222580
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز