رئیس‌کل بانک مرکزی در واکنش به حذف دلار 1226تومانی و جایگزین شدن ارز مبادلاتی به‌جای ارز مرجع اعلام کرد: اجازه نمی‌دهیم قیمت کالاهای اساسی افزایش یابد.

به گزارش فارس، محمود بهمنی در پاسخ به این پرسش که با تغییر نرخ ارز، آیا قیمت کالاهای اساسی تغییر می‌کند، اظهار داشت: ما بعد از تصویب قانون بودجه 92 عملاً تنها یک نرخ ارز داشتیم که روزانه اعلام می‌شود. وی افزود: کالاهای اساسی فعلاً هیچ‌گونه تغییر قیمتی نخواهند داشت و از محل ردیف‌های بودجه نیز منابع کافی برای این اقلام درنظر گرفته شده است. بهمنی با اشاره به اظهارنظر و انتقاد برخی نمایندگان از ارز تک‌نرخی یادآور شد:

این موضوع، مصوبه‌خود مجلس است که باید ارز چندنرخی از اقتصاد برچیده شود. رئیس‌کل بانک مرکزی در مورد تخصیص ارز برای واردات دارو نیز گفت: برای واردات داروهای مورد نیاز بیماران، پیش‌تر ارز مورد نیاز تأمین و تخصیص داده شده که رقم آن در چندماه نخست سال‌جاری بیش از مدت مشابه سال قبل است.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت با تأکید بر اینکه ذخایر کالاهای اساسی با ارز ۱۲۲۶تومان است، قیمت کالاهای اساسی در نمایشگاه ضیافت را اعلام کرد و گفت: هرگونه افزایش این قیمت‌ها تخلف است و باید به آن رسیدگی شود. حسن رادمرد تأکید کرد: افزایش نرخ مرجع نمی‌تواند تأثیری در قیمت ذخایر این کالاها داشته باشد.

کد خبر 222577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز