همشهری آنلاین: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان روند عرضه و تقاضا نسبت به نیاز جامعه در این ماه تغییر خواهد کرد.

زولبیا و بامیه

ایسنا نوشت: در ماه مبارک رمضان بنابر خاصیت این ماه، مردم و به خصوص روزه‌داران به سمت غذاهایی خواهند رفت که مقوی باشد و نیازهای بدن را به سرعت تامین می‌کند. از این رو در این ماه غذاهایی همچون آش، حلیم، شله‌زرد، حلوا، کباب و کله پاچه با استقبال خوبی روبرو می‌شوند.

در کنار این‌ها نان، پنیر، سبزی‌خوردن، گردو، خرما و زولبیا و بامیه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیمت‌گذاری در ماه رمضان

برخی از این اقلام در ماه مبارک رمضان بنابر افزایش عرضه و تقاضا به صورت مصوب قیمت گذاری می‌شوند که در این میان به طور میانگین زولبیا و بامیه کیلویی 6500 تا 7000 تومان، خرما کیلویی 8000 تومان، شله زرد، حلوا و حلیم کیلویی 6500 تا 7000 تومان قیمت گذاری شده‌اند.

همچنین در ماه رمضان امسال هر کیلو آش رشته 5000 تومان، آش شله‌قلمکار 6000تومان، هر سیخ کباب کوبیده 3500 تومان و هر دست کله‌و‌پاچه 30 هزار تومان به صورت مصوب قیمت گذاری شده‌اند.

از دیگر اقلام مصرفی این ماه که در تمام سال مورد استفاده قرار می‌گیرد، می توان به نان، پنیر بسته بندی با قیمت میانگین هر کیلو 8000 تومان و پنیر باز هر کیلو 12 هزار تومان، گردو کیلویی 30 تا 40 هزار تومان و سبزی خوردن کیلویی 1500 تومان اشاره کرد.

گردوی آمریکایی در سفره رمضان

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در رابطه با گردو به خبرنگار ایسنا، گفت: تولید کم گردو باعث شده است که این محصول با قیمت بالایی به فروش رسد.

وی ادامه داد: در قیمت گذاری گردو عواملی همچون تولید داخلی و وارداتی بودن در کنار کیفیت، تازگی و رنگ تاثیرگذار است.

او در پایان بیان کرد: حجم اعظم واردات گردو از آمریکا تامین می‌شود.

کد خبر 222451
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز