مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی از صدور حکم حبس و 137میلیون تومان جریمه نقدی برای شکارچی متخلف توسط دادگاه عمومی شهرستان مرند خبر داد.

۱۳۷ میلیون تومان جریمه برای شکارچی متخلف

 به گزارش ایلنا، بیوک رئیسی با اشاره به پیگیری و ردیابی یگان حفاظت محیط‌زیست از شکارچی مشهور منطقه جلفا و مرند و دستگیری نام‌برده حین ارتکاب جرم گفت: با بررسی مدارک و مستندات نگهداری شده توسط متخلف و به استناد نظر کار‌شناسان رسمی دادگستری مبنی بر تکرار جرم شکار قوچ و میش، کل و بز، گرگ و خرگوش در طول سال‌های متمادی توسط نام‌برده، شکارچی غیرمجاز و سابقه‌دار به اتهام شکار مکرر غیرمجاز حیات وحش به ۱۷‌ماه حبس و ۱۳۷‌میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از اقدام قاطع تشکیلات قضایی استان در برخورد با تخلفات زیست‌محیطی، شناسایی و معرفی شکارچیان غیرمجاز منطقه را از دستاوردهای مهم این پرونده حقوقی دانست و اضافه کرد: طی ماموریت‌های جداگانه‌ای مستندسازی‌ تخلفات و جمع‌آوری ادله حقوقی برای چند متخلف دیگر منطقه پیگیری می‌شود. وی از دوستداران و علاقه‌مندان محیط‌زیست خواست هرگونه اطلاعات اعم از نگهداری غیرمجاز حیات وحش، شکار غیرمجاز توسط افراد متخلف و اقدامات مشکوک شکارچیان را به نزدیک‌ترین واحدهای محیط‌زیست در شهرستان‌ها گزارش کنند.

کد خبر 222255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز