گروه اجتماعی: سی‌امین اجلاس رؤسای مناطق آموزش و پرورش در حالی آغاز به‌کار کرد که بیشتر شبیه یک جشن خداحافظی بود تا یک همایش برای بررسی مسائل حوزه نظام تعلیم و تربیت.

اجلاس رؤسای آموزش و پرورش مناطق کشور هر ساله با هدف تعامل میان مسئولان صف و ستاد آموزش و پرورش، تحلیل سیاست‌ها و خط‌مشی‌های کلان نظام آموزشی، تبادل و انتقال تجربیات بین مدیران و مسئولان آموزش و پرورش و بهبود رویه‌ها برگزار می‌شود.

ماجرای اجلاس سی‌ام اما قدری متفاوت است؛ دولت یازدهم در کمتر از یک‌ماه دیگر شروع به‌کار می‌کند و این همایش باید برای هماهنگی بیشتر مسئولان و رؤسای مناطق آموزش و پرورش دولت یازدهم برگزار می‌شد و از حالت تشریفاتی آن هم با صرف هزینه‌های هنگفت خارج می‌شد. این همایش با هزینه زیاد در حالی برگزار ‌شد که حدود 2سال است به مدارس دولتی عادی، سرانه پرداخت نشده است.

اجلاس تشریفاتی و نمره 20

اجلاس سی‌ام دیروز با حضور یک‌هزار نفر از مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سراسر کشور با سخنرانی رئیس‌جمهور آغاز به‌کار کرد.محمود احمدی‌نژاد گفت: سهم من از جلسه امروز عرض ارادت به ساحت مقدس آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان است. قبل از سال84 دائم تکرار می‌شد که اگر بنا باشد برای ایران آینده‌‌ای درخشان رقم زده شود پایه و شروع آن از آموزش و پرورش است.

وی درباره ایجاد نظام رتبه‌بندی در آموزش ‌و پرورش گفت: اگر بنا باشد در نظام آموزش ما تبعیض نباشد بلکه عدالت آموزشی باشد، باید اول بین دستگاه‌های آموزش و پرورش عدالت آموزشی برقرار شود تا به بدنه اجتماعی مردم برسد.
احمدی‌نژاد افزود: در جلسه‌ای از شورای‌عالی بحث این شد که دولت از 6جهت در فشار است و آقایی گفت از 8جهت و وقتی از او علت آن را پرسیدم گفت که جهت دیگر قطرش است و من گفتم قطرش خودتان هستید.رئیس‌جمهور همچنین تأکید کرد: باید یک نمره 20برای کل فرهنگیانمان ثبت کنیم.

قطع سرانه و سیاه‌نمایی

آموزش و پرورش از حدود 2سال پیش به مدارس دولتی عادی سرانه پرداخت نکرده و این درحالی‌ است که معاون اول رئیس‌جمهور بارها مدعی شده در دولت دهم بودجه آموزش و پرورش 4برابر شده است.درهمین حال دیروز وزیر آموزش و پرورش در اجلاس رؤسای مناطق آموزش و پرورش از اختصاص ردیف جداگانه سرانه مدارس به مبلغ 70میلیارد تومان خبر داد.

حمید‌رضا حاجی‌بابایی گفت: سیاه‌نمایی درباره کار اجرایی هر دولت از اول انقلاب تا‌کنون، تضعیف نظام اسلامی ایران است. سال گذشته با مشکلات مالی بسیاری روبه‌رو بودیم اما حتی 10درصد از مشکلات را اعلام نکردیم، سرانه مدارس در سال تحصیلی جاری 310میلیارد تومان بود و این در حالی است که این میزان در سال قبل، 180میلیارد تومان بود. البته حاجی‌بابایی نگفت که این سرانه به چه مدارسی داده شده است.

وزیر آموزش و پرورش دیروز 2نوبت سخرانی کرد، سخنرانی اول که 45دقیقه طول کشید و مربوط به خوشامدگویی و ارائه گزارش بود و دیگری پس از سخنرانی رئیس‌جمهور که آن هم حدود یک ساعت بود. حاجی بابایی در سخرانی دوم خودغفگفت: همه کارهای انجام شده در این وزارتخانه براساس قانون بوده‌ و هیچ کار مغایر با قانون در دوره وزارتش انجام نشده است.

معلمان با چادر مشکی سر کلاس نروند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش خواست تا معلمان خانم با چادر مشکی سر کلاس تدریس نکنند.وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: به معلمان خانم بگویید با چادر مشکی سر کلاس نروند بلکه چادر مشکی برای رفت‌وآمد در خیابان است؛ بنده خودم هر روز عبای سیاه نمی‌پوشم.قرائتی افزود: خوشحالم که آقای حاجی‌بابایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام نکردند و بدانند که راه بهشت و جهنم از مسیر آموزش و پرورش است؛ اگر دانش‌آموز را خوب تربیت کنید به بهشت می‌روید و اگر بد تربیت کنید به جهنم می‌روید.

کد خبر 222033
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز