شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی در اصفهان امسال به دومین دوره خود رسیده است و قرار است ۳۰ شهریورماه با حضور هنرمندان ایرانی و خارجی برگزار شود.

مجسمه سازی

به گزارش فارس،‌ اصفهان یکی از شهرهایی است که به برگزاری سمپوزیوم‌های بین‌المللی مجسمه‌سازی علاقه و توجه نشان داده است و برای تأمین نیازهای حجمی شهر اصفهان متأثر از رویدادهای مجسمه‌سازی تهران، اقدام به برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی کرده است.

این در حالی است که شهرهای دیگری هم برای برگزاری سمپوزیوم‌های مجسمه‌‌سازی تلاش‌های کردند اما همچون شهر کرمان به همان اولین دوره اکتفا کردند و هیچ گاه به دومین دوره نرسید.

سال گذشته شهرداری اصفهان، اولین دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی خود را در ابعاد ملی با موضوع «دفاع مقدس» برگزار کرد.

در اولین دوره این سمپویزوم حدود 170 هنرمند شرکت کردند که آثار در هیئت انتخاب داوری شد و 12 اثر برای بخش مسابقه انتخاب شده و هفت هنرمند دیگر نیز در بخش مدعوین دعوت به کار شدند.

اولین دوره به آثاری از جنس آهن اختصاص داشت که قرار بود در شهر اصفهان به صورت یک جا و در قالب باغ مجسمه به نمایش گذاشته شود.

اکنون این سمپوزیوم به دومین دوره خود رسیده است که قرار است با دبیری پیمان کریمی 30 شهریورماه در ابعاد بین‌المللی برگزار شود.

این دوره به مجسمه‌های سنگی اختصاص دارد اما به هنرمندان شرکت کننده اجازه داده شده است تا در صورت تمایل آثارشان را با تلفیق سنگ و آهن اجرا کنند.

شورای انتخاب آثار دومین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی اصفهان،‌ 6 هنرمند ایرانی و 6 هنرمند خارجی را به منظور اجرای آثار در ابعاد واقعی انتخاب و دعوت خواهد کرد و اولویت با طرحهایی است که به صورت خلاقانه از ترکیب سنگ و آهن استفاده کنند.

در این سمپوزیوم به هر هنرمند در بخش اصلی حداکثر یک قطعه سنگ مرمریت به ابعاد تقریبی 100*100*300 سانتی‌متر داده خواهد شد در صورتی که هنرمندان در اثر خود از آهن نیز استفاده کنند طبق لیست درخواستی هنرمند، از طرف سمپوزیوم آهن در اختیار وی قرار خواهد گرفت.

همچنین هرکدام از هنرمندان ایرانی راه یافته به سمپوزیوم مبلغ  120 میلیون ریال و به هر یک از دستیاران هنرمندان در پایان مبلغ 10میلیون ریال ورودیه پرداخت خواهد شد.

برای هر یک از هنرمندان خارجی راه یافته به سمپوزیوم نیز مبلغ 3000 دلار ورودیه در نظر گرفته شده است.

30 تیرماه آخرین مهلت شرکت در این سمپوزیوم بین‌المللی اعلام شده است که علاقمندان باید طرح‌های خود را از طریق آدرس ایمیل s.sculptureisfahan@yahoo.com یا s.sculptureisfahan@gmail.com ارسال کنند.

نشانی دبیرخانه سمپوزیوم: اصفهان-سه راه ملک شهر-خیابان کاوه-جنب آتش نشانی-سازمان زیباسازی شهر اصفهان.

 

کد خبر 221931
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز