همشهری آنلاین: تفاهم‌نامه همکاری علمی گروه کشورهای درحال توسعه اسلامی مشهور به دی هشت (D8) با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام isc در شیراز منعقد شد .

isc

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: این تفاهم نامه ناشی از سیاس‌ های شورای راهبردی isc است و با امضای آن دامنه فعالیت پایگاه به کشورهای دی هشت (D8) افزایش می‌یابد.

دکتر مهراد افزود: پیش بینی تاسیس شاخه‌های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در کشورهای دی 8 و تحلیل استنادی وضع علوم و فناوری و تعیین نقاط قوت و ضعف در این کشورها که برای سیاست گذاران این کشورها اهمیت زیادی دارد از مفاد این تفاهم نامه است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر مفاد این تفهم نامه ایجاد شبکه ای از دانشگاه های کشورهای عضو دی 8 با حمایت دبیرخانه گروه دی 8 است که در این شبکه بر اجتناب از کارهای تکراری تاکید و زمینه استفاده از امتیازات دانشگاهها فراهم می‌شود.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اعطای بورس تحصیلی کارشناسی ارشد علم سنجی را یکی دیگر از مفاد این تفاهم نامه دانست و افزود: دبیرخانه گروه دی 8 دانشجویان مستعد را معرفی می کند و دوره های تحصیلات تکمیلی علم سنجی در مرکز منطقه علوم تکنولوژی در شیراز برگزار می‌شود.

در مراسم امضای این تفاهم نامه روسای برخی از دانشگاه‌های کشور هم نظرهای خود را برای گسترش روابط بین المللی دانشگاهها بیان کردند.

کد خبر 221818
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز