همشهری آنلاین: ارتش مصر روز جمعه در پی تحولات اخیر و برخی ناآرامی ها، در استان های سوئز و جنوب سینا آماده باش کامل و حالت فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری الیوم السابع به نقل از یک مقام نظامی گفت: در این راستا تدابیر امنیتی در خصوص کلیه مراکز کلیدی این دو استان افزایش یافته است.

این اقدام ارتش درپی حوادث خونین مصر و عملیات تروریستی دیروز در صحرای سینا می باشد.

این نظامی مصری هشدار داد که ارتش در قبال عناصر خرابکار کوتاه نخواهد آمد و با کسانی که در صدد تخریب مصر برآیند، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

این در حالی است که بنا به اعلام برخی رسانه ها یک سرباز مصری بامداد روز جمعه در حملات راکتی هماهنگ شبه نظامیان اسلامگرا به پلیس در شبه جزیره سینا کشته شد.

نیروهای امنیتی همچنین تایید کردند که دو سرباز دیگر نیز بر اثر حمله شبه نظامیان اسلامگرا به محل ایست و بازرسی ارتش نزدیک به روستای الجوره در شمال سینا زخمی شدند.

یک سال بعد از به قدرت رسیدن محمد مرسی، رییس جمهوری (برکنار شده) مصر و در ژوئن امسال (خرداد - تیر) موج جدیدی از اعتراضات در این کشور علیه دولت شکل گرفت و در نهایت شدت اعتراضات موجب شد تا شامگاه چهارشنبه 3 ژوییه ( 12 تیر) ارتش مصر مرسی را از قدرت برکنار و عدلی منصور رئیس دادگاه قانون اساسی را برای حداکثر 60 روز تا برگزاری انتخابات زود هنگام به عنوان رئیس جمهوری موقت معرفی کند.

کد خبر 221787
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز