همشهری آنلاین: رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فاز دوم اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی در نیمه دوم امسال آغاز می‌شود

آغاز اجرای فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی

به گزارش ایرنا، محمد جواد محمدی زاده افزود: فاز اول پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی در سال ۱۳۸۹ آغاز شد و در مردادماه سال گذشته به پایان رسید و فاز دوم آن نیز در نیمه دوم امسال عملیاتی می‌شود.

معاون رییس جمهوری اظهار داشت: این پروژه ۲۴ ماهه مبتنی بر اصول مدیریت اکولوژیک یکپارچه در تالاب انزلی است که با رایزنی‌های انجام شده با طرف ژاپنی ( آژانس همکاری بین المللی جایکا )، کلیات پروژه به تصویب رسیده است.

وی گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، روند اجرای فاز اول این پروژه موفقیت آمیز بوده است و همکاری دو جانبه با آژانس همکاری بین المللی جایکا ژاپن همچنان ادامه دارد.

محمدی زاده افزود: در مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی مشارکت جوامع محلی و سایر گروه‌های ذی نفع که امور معیشتی خود را از این تالاب تامین می‌کنند و در همجواری آن فعالیت‌های مختلف کشاورزی، پرنده و آبزی پروری دارند، مخاطب قرار گرفته‌اند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در برنامه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی مشارکت بومیان منطقه در ارتقا و ترویج طبیعت گردی و بهره مندی از زیبایی‌های محیط زیست طبیعی این تالاب مد نظر قرار گرفته است.

به گفته محمدی زاده، در تدوین این طرح مدیریتی از تجارب تالاب‌های مشابه بین المللی که در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده‌اند، در قالب خواهر خواندگی و همکاری بین بخشی خصوصی، عمومی و دولتی بهره گرفته شده است.

شناخت عوامل تخریب تالاب، لایروبی بستر تالاب و رودخانه‌های منتهی به تالاب، نصب ایستگاه‌های سنجش آلودگی و تامین حقابه تالاب برخی از محورهای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی است.

کد خبر 221578
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز