گروه حوادث: 2 برادر با همدستی 3تبهکار سابقه‌دار باند زورگیری تشکیل دادند و اموال ده‌ها نفر را با تهدید چاقو، به سرقت بردند. یکی از اعضای باند وقتی در محاصره پلیس قرار گرفت، سعی کرد با استفاده از گاز اشک‌آور فرار کند که ناکام ماند.

پایان زورگیری‌های شبانه 2 برادر با همدستی 3 تبهکار سابقه‌دار


23فروردین‌ماه سال‌جاری مردی به کلانتری 190تهران رفت و مدعی شد که در دام 2زورگیر خشن گرفتار شده است.وی در توضیح ماجرا گفت: شب قبل با خودروی پرایدم از بزرگراه امام علی عبور می‌کردم که 2مرد جلوی خودروی مرا گرفتند و خواستند که آنها را به‌صورت دربستی به قیطریه ببرم.من هم قبول کردم و آنها سوار شدند. بعد از طی مسیری، یکی از آنها خواست که توقف کنم و وقتی پایم را روی ترمز گذاشتم، دیگری تیغه چاقویش را زیر گلویم گذاشت و تهدید کرد که اگر اموالم را در اختیارشان قرار ندهم، مرا خواهد کشت. من که وحشت کرده بودم، موبایل، عینک آفتابی، گردنبند طلا، 120هزار تومان پول نقد و حتی حلقه ازدواجم را به آنها دادم و مردان جوان بعد از پیاده‌شدن از ماشین، فرار کردند.با شکایت مالباخته، تیمی از مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت به دستور دادیار دادسرای جنایی تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. مالباخته چهره یکی از سارقان را که روی صندلی جلو نشسته بود به‌خاطر داشت و به همین‌خاطر با کمک وی، چهره‌نگاری متهم آغاز شد.

تصویری که از جوان سارق به‌دست آمده بود شباهت زیادی به چهره مجرم 29ساله‌ای به نام کریم داشت که پیش از این 3 بار به اتهام حمل مواد‌مخدر، شرب‌خمر و سرقت به زندان افتاده بود.با شناسایی این مرد، تحقیقات مأموران ادامه یافت و آنها دریافتند که کریم به همراه برادر کوچک‌تر خود به نام مهدی، 25ساله که او نیز از مجرمان سابقه‌دار است دست به سرقت و زورگیری می‌زند. وقتی تصاویر 2برادر در اختیار شاکی قرار گرفت، وی هر دوی آنها را شناسایی کرد و گفت که آنها همان مسافرانی بودند که اموالش را دزدیدند. با این سرنخ، مأموران پاتوق‌های 2برادر را زیرنظر گرفتند تا اینکه 19خرداد‌ماه سال‌جاری آنها را دستگیر کردند. متهمان در بازجویی‌ها به زورگیری اعتراف کردند و مدعی شدند که 3تبهکار سابقه‌دار دیگر نیز با آنها همکاری می‌کردند. با این اطلاعات، همدستان آنها تحت تعقیب قرار گرفتند و هشتم تیرماه 2نفر از آنها دستگیر شدند.درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری آخرین عضو باند که از اراذل و اوباش سطح یک جنوب تهران بود، ادامه داشت، مأموران متوجه شدند که وی در مخفیگاهی در جنوب تهران پنهان شده است. وقتی تیم تحقیق این محل را محاصره کرد، متهم با ایجاد درگیری و استفاده از گاز اشک‌آور قصد داشت از دست مأموران فرار کند اما سرانجام با شلیک چند تیر هوایی دستگیر شد.

شاکیان به صف

وقتی تمامی 5 عضو باند زورگیری دستگیر شدند، ده‌ها شاکی با مراجعه به اداره آگاهی از آنها به اتهام زورگیری شکایت کردند. یکی از مالباخته‌ها به کارآگاهان گفت: شامگاه 4تیر‌ماه در حال رفتن به سمت خانه‌ام در خیابان خانی‌آباد بودم که داخل کوچه‌ای خلوت، 2موتورسوار به سمت من حمله‌ور شدند و دست به سرقت دستبند و کیفم زدند. با داد و فریاد از مردم کمک خواستم که 2نفر به کمک من آمدند و با سارقان درگیر شدند. دزدان نیز وقتی با مردم روبه‌رو شدند، موتورشان را در محل رها کردند و پا به فرار گذاشتند.با اظهارات این شاکی مشخص شد که دزدان پس از فرار از صحنه سرقت، برای اینکه ردی از خودشان برجا نگذارند، 200هزار تومان به یکی از دوستانشان داده بودند تا خود را مالک موتور معرفی و ادعا کند که موتورش چند روز قبل‌تر توسط سارقان به سرقت رفته بود و به این ترتیب توانسته بودند تحقیقات پلیس را منحرف کنند.سرهنگ علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: از کسانی که در شرق و جنوب غرب تهران هدف زورگیری اعضای این باند قرار گرفته‌اند خواسته می‌شود برای شناسایی متهمان و طرح شکایت از آنها به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 221550

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز