گروه حوادث: مرد قاچاقچی پس از فرار از دست پلیس، محموله مخدر را زیر پلی مخفی کرد تا وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد به سراغ آن برود، غافل از اینکه پلیس سایه به سایه در تعقیب اوست.

متهم

حدود ساعت 2 بامداد یکشنبه، ماموران گشت پلیس در حوالی دماوند به کامیونی که کنار جاده پارک کرده بود، مشکوک شدند و به سراغ راننده رفتند. کامیون در نگاه اول خالی به‌نظر می‌رسید اما راننده به محض دیدن ماموران دستپاچه شد و همین مسئله شک ماموران را برانگیخت. در حالی‌که راننده مدعی بود کنار جاده توقف کرده بود تا استراحت کند، ماموران تصمیم به بازرسی دقیق کامیون گرفتند و به قسمت بار آن رفتند و در آنجا با تعدادی کارتن خالی روبه‌رو شدند. با این حال وقتی کارتن‌ها را کنار زدند، متوجه محموله‌ای شدند که به طرز ماهرانه‌ای در کف کامیون جاسازی شده بود.

با کشف 390 کیلو تریاک در قسمت بار کامیون، مرد راننده دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت. این مرد که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت گفت: قاچاقچی اصلی راننده دیگری است که به محض دیدن پلیس از اینجا فرار کرد. او ادامه داد: این مرد یک محموله تریاک و مرفین را از استان گلستان به استان تهران منتقل کرده بود و طبق قراری که با هم داشتیم، من به محلی در اطراف دماوند رفتم تا بار مواد‌مخدر را از کامیون او به کامیون خودم منتقل کنم.

زمانی که سرگرم انتقال بسته‌های تریاک به کامیون من بودیم، ناگهان متوجه شدم که قاچاقچی اصلی بار را رها کرد و سوار کامیونش شد و رفت. وقتی پشت سرم را نگاه کردم، خودروی پلیس را دیدم که به من نزدیک می‌شد. آنجا بود که متوجه شدم قاچاقچی اصلی با دیدن نور چراغ‌گردان ماشین پلیس، بدون اینکه بقیه بار را به ماشین من منتقل کند، فرار کرده است.

با اظهارات این مرد، مشخصات کامیون دوم به تمامی تیم‌های گشتی پلیس مخابره شد و ماموران با اجرای طرح مهار به جست و جو در جاده دماوند پرداختند. آنها ساعتی بعد کامیون مورد نظر را در یکی از جاده‌های فرعی شناسایی کردند و با متوقف‌کردن آن، راننده را دستگیر کردند. مرد راننده اظهار بی‌گناهی می‌کرد و در بررسی کامیون او نیز محموله‌ای کشف نشد اما با این حال ماموران وی را به اداره پلیس منتقل کردند و وقتی راننده کامیون اول او را شناسایی کرد، وی که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به قاچاق مواد‌مخدر اعتراف کرد.

او گفت که بعد از بارگیری 570 کیلو تریاک و 30کیلو مرفین از استان گلستان راهی تهران شده و قرار بوده این محموله را در حوالی دماوند به کامیون دیگری تحویل دهد که با دیدن خودروی پلیس از محل فرار کرده است. مرد قاچاقچی مدعی شد که بعد از فرار، به یکی از جاده‌های فرعی رفته و بقیه محموله را زیر یک پل مخفی کرده تا پلیس نتواند او را دستگیر کند اما خیلی زود شناسایی شده و به دام افتاده است. سردار فتحی، فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با بیان این خبر به همشهری گفت: بعد از اعترافات این مرد، ماموران راهی محل اخفای مواد‌مخدر شدند و زیر پل مورد نظر 180 کیلو تریاک و 30 کیلو مرفین کشف و ضبط کردند. به گفته وی، برای هر دو راننده قرار قانونی صادر شده و تحقیقات برای شناسایی دیگر اعضای این باند قاچاق ادامه دارد.

کد خبر 222398
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز