سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پایگاه خبری فیفا از رضا قوچان نژاد پس از ظهور اسطوره‌های همچون حسن روشن،‌ خداداد عزیزی و وحید هاشمیان به عنوان ناجی جدید تیم ملی فوتبال ایران یاد کرد.

قوچان نژاد

به گزارش فارس، سایت فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی از رضا قوچان نژاد که در تیم استانداردلیژ بلژیک عضو است، به عنوان یک برگ برنده بزرگ یاد کرده و پس از موفقیت راهیابی تیم ملی به پیکارهای جام جهانی 2014 از وی به عنوان ستاره ‌ای واقعی که برای مواقع سخت مهیا شده ، نام برده است.

این رسانه در ابتدای گزارش خود می‌نویسد:‌ وقتی به 4 دوره راهیابی تیم ایران به جام‌های جهانی می‌نگریم، متوجه می‌شویم همیشه شرایط به گونه‌ای بوده که گویی در هر دوره،‌ تیم ایران به اسطوره‌های اتکا داشته که چالش مهم راهیابی به آوردگاه جهانی را تحقق بخشیده‌اند. در اولین دوره حضور در یک جام جهانی، اسطوره‌ای به اسم حسن روشن با گل‌ها و پاس‌های گلش به تیم کشورش برای راهیابی کمک کرد. در مسیر راهیابی به جام جهانی 1998 و در آن بازی به یادماندنی و حماسه‌ای ملبورن،‌در فاصله 15 دقیقه تا پایان بازی، خداداد عزیزی با گلی که به ثمر رساند و باعث تساوی 2 بر 2 شد،‌ به صعود کمک کرد.

 

این سایت افزود: در راه جام جهانی 2006 وحید هاشمیان‌، ناجی دیگر تیم ملی ایران بود که با ضربات سر و شوت‌های قوی‌اش کمک کرد. هر یک از این سه ستاره قبل از راهیابی به جام جهانی، جایگاه خود را به عنوان ستاره تثبیت کرده بودند. اما وقتی بحث راهیابی به جام جهانی 2014 پیش آمد، رضا قوچان نژاد مهاجمی ناشناخته بود که در لیگ بلژیک فعالیت داشت. او با گل اولش برای تیم ملی در مقابل قطر باعث پیروزی یک بر صفر شد و در مقابل لبنان گلزنی را ادامه داد. مهاجم 25 ساله استاندارد لیژ کار اساسی و شاهکار خود را در خانه کره‌جنوبی انجام داد که با تک گل خود باعث پیروزی یک بر صفر و قطعی شدن صعود ایران به جام جهانی برزیل شد.

  • پاسخ به سئوالات سایت توسط رضا

در ادامه این گزارش، قوچان نژاد به طور اختصاصی به سئوالات سایت فیفا پاسخ داده است. وی گفته است: بازی کردن برای تیم ایران افتخار است. فرقی نمی کند کجا و چه زمانی باشد. به خود واقعا می‌بالم که چنین موقعیتی دارم. به خصوص حالا که تیم ملی کشورمان به عنوان نماینده ایران به جام جهانی برزیل وارد خواهد شد.

  • بازی در تیم ملی افتخار است

در ادامه این رسانه سعی کرده اطلاعاتی در مورد شرایط زندگی و پیشرفت لژیونر ارزشمند ایران به خوانندگانش دهد.

از این رو نوشته است: او متولد ایران اما بزرگ شده هلند است. همانگونه که اکثر هواداران با عشق و علاقه بسیار او را «گوچی»‌ صدا می‌زنند، چهره‌ای جدید و نا آشنا در میادین آسیایی بود زمانی که توسط کارلوس کی‌روش، سرمربی ایران به تیم ملی در اکتبر گذشته فراخوانده شد. وی با حضور در بازی‌های فصل گذشته لیگ بلژیک، به خصوص بازی مقابل لیرسه، نظر مربی ایران را برای دعوت به خود جلب کرد.

او می‌‌گوید: این که آقای کی‌روش مرا دعوت کرد، واقعا جای شگفتی داشت. به من گفت اگر ایران را دوست دارم، بازی کردن برای این تیم افتخاری بزرگ است. او حتی گفت من فکر می‌کنم تو، می‌توانی به ما کمک کنی. آنچه او به من گفت ساده و راحت بود. اما پس از آنکه گوشی تلفن را سرجایش گذاشتم،مرتب به والدینم خبرهای خوبی دادم.

  • باور راسخ کی‌روش به گوچی

این سایت در ادامه از توانمندی‌ها و قابلیت زیاد گوچی و باور زیادی که کی‌روش به کار وی در مسابقات انجام داده با تیم ملی یاد کرده و از قول بازیکن ایرانی عنوان کرده است: چالش سختی بود که فراز و نشیب زیادی داشت.ما مقابل لبنان و ازبکستان بازنده شدیم. اما بخت خود را حفظ کردیم. ما تیمی خوب داریم که به یکدیگر احترام می‌گذاریم و کمک می‌کنیم. اگر حمایت‌های تیم نبود، محال بود بتوانم به حریفان گل بزنم.

وی افزود:‌ به عنوان یک ایرانی، همه ما باید ممنون کارلوس کی‌روش باشیم.او پایه و اساس چنین موفقیتی است. او همیشه با ما بود و ما را در مواقع سختی یا خوب حمایت کرد.

  • جوانی طلایی

در ادامه این گزارش مفصل سایت فیفا از رضا قوچان نژاد به عنوان بازیکن جوان طلایی فوتبال ایران یاد کرده است. ستاره‌ای که در فوتبال ایران هم اکنون توسط کارشناسان و هواداران با اسلاف گذشته‌اش مقایسه می‌شود.

از قول وی افزوده است: من عاشق گلزنی هستم. کار من همین است که توپ را به قعر دروازه حریف بفرستم. من در خیلی از تیم ها گل زدم. اما هنوز هم نیازاست سخت کار کنم که قابلیت‌هایم را بهبود ببخشم.

گوچی ادامه داد: من واقعا به خاطر تیم کشورم خوشحالم. در این تیم بالانس کاملی در کادر بازیکنان وجود دارد. بازیکنان جوان و با تجربه خوبی کنار هم هستند.ما به عنوان گروهی یکپارجه می‌توانیم به اهداف والایی برسیم.

کد خبر 221455
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز