گروه اجتماعی: به‌دنبال درج گزارشی تحت عنوان «تبی که در تابستان به اوج می‌رسد»، در همشهری 22خرداد‌ماه امسال، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی ارسال کرده که عینا به شرح زیر است:

«عطف به مطلب مندرج در آن روزنامه مورخ 22/3/92 با عنوان «اوقات فراغت تبی که در تابستان به اوج می‌رسد»به اطلاع می‌رساند، آمار تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت در تابستان سال گذشته 18هزار پایگاه و در تابستان امسال 20هزار پایگاه پیش‌بینی شده که به اشتباه 1800و 2000هزار پایگاه اعلام گردیده، شایسته است نسبت به اصلاح آمار منتشر شده در آن رسانه اقدام لازم صورت گیرد.»

توضیحات همشهری:
از تذکر مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش برای تصحیح آمار پایگاه‌های تابستانی تشکر می‌کنیم، ولی محض اطلاع یادآور می‌شویم که این آمار به نقل از خبرگزاری مهر در گفت‌وگو با محمد‌ابراهیم محمدی، مدیرکل فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش آمده است؛ وی در دیدار با نمایندگان حوزه علمیه قم این آمار را اعلام کرده است.

در خبری که مهر منتشر کرده است مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که سال گذشته تعداد پایگاه‌های تابستانی یک‌هزار و800پایگاه بود که امسال به 2هزار پایگاه می‌رسد. در همان گزارش به ناهماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با غنی‌سازی اوقات فراغت اشاره شده و اینکه وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان محوری‌ترین دستگاه نتوانسته است به وظایف خود در این‌باره عمل کند و در خوش‌بینانه‌ترین حالت حدود 35درصد دانش‌آموزان تحت پوشش برنامه‌های پایگاه‌های تابستانی قرار می‌گیرند و برای بقیه هرگز برنامه‌ریزی نمی‌شود. در گزارش همشهری به ارائه آمار متناقض از سوی 2مقام مسئول در امر غنی‌سازی‌ اوقات فراغت نیز اشاره شده و اینکه ساعت 8:02دقیقه 21خرداد 92ایرنا خبری به نقل از محمد‌ابراهیم محمدی، مدیرکل فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر آغاز فعالیت بیش از 20هزار پایگاه اوقات فراغت از اول تیرماه امسال در سطح مدارس استان‌های کشور منتشر کرد و ساعت 9:12همان ‌روز مهر نیز خبری به نقل از معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر راه‌اندازی 18هزار پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان منتشر کرد.

امیدوار بودیم مسئولان محترم وزارت آموزش و پرورش به این پرسش پاسخ دهند که چرا مقامات یک وزارتخانه به فاصله چند ساعت درباره یک موضوع واحد اظهارات متناقضی دارند؟ چند هزار پایگاه تابستانی تشکیل شده است، 2هزار، 18هزار یا 20هزار؟

جا دارد به این پرسش نیز پاسخ داده شود که چرا وزارت آموزش و پرورش در این چند سال با وجود چندبرابر شدن بودجه این دستگاه (بنا به گفته معاون اول رئیس‌جمهور) نتوانسته به وظایف ذاتی خود درباره غنی‌سازی‌ اوقات فراغت دانش‌آموزان عمل کند؟

کد خبر 221357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز