یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز مردم ایران این است که هیجانات منفی و ناخوشایند در‌میان آنها بیش از هیجانات مثبت غلبه دارد.

اردوی دانش آموزی

محمود گلزاري معاون وزارت ورزش و جوانان با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر آمار افرادي كه به‌دليل ضرب و جرح و درگيري به زندان افتاده‌اند بيش از كساني است كه به‌دليل جرايم وابسته به مواد‌مخدر در زندان به‌سرمي‌برند.

او توضيح داد: متأسفانه شادي در ميان ايران بسيار كمرنگ شده و جاي خود را به اضطراب، عصبانيت و غم داده است. ايرانيان به‌سرعت غمگين مي‌شوند و همواره نگران آينده هستند كه همين امر باعث شده احساس شادي در آنها به‌سختي ايجاد شود. يكي از راه‌هاي افزايش هيجانات مثبت برنامه‌ريزي براي استفاده از اوقات فراغت و اختصاص وقتي براي استراحت و تفريح است.

به گزارش ايسنا گلزاري در مراسم افتتاح اردوهاي فرهنگي تفريحي دانش‌آموزان تحت پوشش كميته امداد كشور، تأكيد كرد: شركت در اردوهاي دانش‌آموزي و خانوادگي زمينه مساعدي براي پركردن اوقات فراغت بخشي از جامعه فراهم مي‌كند. بنابراين بايد شرايطي فراهم شود كه دانش‌آموزان در اين اردوها كمتر با برنامه‌ها و فعاليت‌هاي اجباري درگير باشند و بيشتر از فضايي كه در آن قرار گرفته‌اند استفاده كنند و به آرامش روحي و جسمي برسند.

گلزاري با اشاره به فرمايش امام رضا(ع) درخصوص تقسيم‌بندي ساعات شبانه‌روز گفت: مردم بايد زمان خود را به‌گونه‌اي تنظيم كنند كه هم براي كار، عبادت، روابط‌اجتماعي و هم براي تفريح وقت داشته باشند. تفريح نقش بسزايي در سلامت روح و جسم افراد و استحكام بنيان خانواده‌ها دارد. بنابراين مردم نبايد نسبت به نحوه پركردن اوقات فراغت خود بي‌تفاوت باشند. وزارت ورزش و جوانان پيش از اين نيز اعلام كرده بود كه رفتارهاي خشن دومين عامل زنداني شدن جوانان در كشور است. اخبار اين وزارتخانه نشان مي‌دهد كه نخستين عامل زنداني شدن جوانان اعتياد و مسائل مربوط به مواد‌مخدر است و دومين گروه زندانيان جواناني هستند كه در نتيجه درگيري‌هاي خياباني و عدم‌كنترل خشونت نزاع يا قتل مرتكب مي‌شوند.

محمود گلزاري خاطرنشان كرد: براي كنترل خشم جوانان كلينيك‌هاي كنترل خشم در كشور راه‌اندازي مي‌شود. او تأكيد كرد: هنگامي كه دومين عامل زنداني شدن جوانان، رفتارهاي ناشي از خشونت است راه‌اندازي اين نوع كلينيك‌ها بسيار ضروري به‌نظر مي‌رسد. روانشناسان طي 15سال اخير به‌دنبال راه‌هايي براي افزايش هيجانات مثبت در ميان مردم بوده‌اند و به موفقيت‌هايي نيز دست يافته‌اند. خشم‌هاي كنترل‌نشده در جوانان و نوجوانان طي سال‌هاي اخير حوادث ناگهاني زيادي را رقم زده است گاهي دعواهايي با بهانه‌هاي ساده در كوچه و خيابان به زنداني شدن جوانان منجر مي‌شود. آماري كه از سوي سازمان پزشكي قانوني منتشر شده در 11سال اخير (1380تا 1390) بيشترين مراجعين نزاع به مراكز پزشكي قانوني كشور با 631هزار و 381مورد مربوط به سال 1389و كمترين آن با 547هزار و 621مورد مربوط به سال 1386است.

کد خبر 263433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha