سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

کارشناسان حیات وحش در ایالات متحده اعلام کردند که دوربین‌های حساس به حرکت نصب شده در کوه‌های نزدیک ایالت آریزونا تصاویر بی‌سابقه‌ای از یک گونه جگوار نادر را به ثبت رساندند.

کشف نادرترین جگوار در آمریکا

به گزارش شبکه سی بی‌اس، این تصاویر که از سوی نشریه «آریزونا دیلی استار» منتشر شده وجود یک جگوار فوق‌العاده کمیاب را در کوه‌های «سنتاریتای» ایالت آریزونا تأیید می‌کند. این جگوار نر که به‌نظر می‌رسد تنها جگوار آزاد در حیات وحش ایالات متحده باشد، احتمالا از سپتامبر سال 2012میلادی تا زمان ثبت تصاویر فوق در این ناحیه زندگی می‌کرده است.

جف هامفری، متخصص توسعه عمومی در «اداره شیلات و حیات‌وحش آمریکا» ضمن توصیف چگونگی انجام پروژه ردیابی جگوارها گفت:در بخشی از این عملیات، کارشناسان دانشگاه آریزونا به‌مدت 7‌ماه دوربین‌های حساس به حرکت در این منطقه نصب کردند که پس از بارگذاری تصاویر ثبت شده در این دوربین‌ها متوجه حرکت حیوانی شبیه پلنگ‌های خالدار در میان درختان شده و در بررسی تصاویر، موفق به شناسایی این جگوار شدند. احتمالا این جگوار جزو جمعیت جگوارهای شمال مکزیک است. مقام‌های حیات وحش آمریکا از منطقه‌ای به وسعت 2092کیلومترمربع در نیومکزیکو و آریزونا به‌عنوان منطقه حیاتی و بسیار مهم زندگی جگوارها نام می‌برند.

کد خبر 221328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز