چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت اعلام کرد: گونه‌ای از پانگولین‌ها یا مورچه‌خوارهای فلس‌دار چینی با نام علمی «Manis pentadactyla» که در گذشته تعداد آنها در طبیعت زیاد بوده اکنون به‌دلیل صید و مصرف بیش از حد گوشت و پوست‌شان به‌طور جدی در معرض خطر نابودی قرار گرفته‌اند.

خطر انقراض، پانگولین‌ها را تهدید می‌کند


این یافته در نخستین همایش حفاظت از پانگولین‌ها که در شرق آسیا برگزار شد، مطرح شد. همچنین این همایش از سوی کمیسیون حفظ بقای گونه‌های اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت برگزار شد.در این همایش بیش از 40فعال محیط‌زیست از 14کشور جهان گردهم آمدند تا راهکاری را برای مقابله با شکار پانگولین‌ها و جلوگیری از کاهش بیشتر جمعیت آنها در حیات‌وحش بیابند. آنها همچنین خواستار اقدام فوری و گسترده برای حفاظت از این حیوانات کمیاب در سراسر جهان شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت، در این همایش که با عنوان «حفاظت بیشتر از پانگولین‌ها» برگزار شد، گزارش‌هایی درباره نظارت بوم‌شناختی این حیوانات، وضعیت بازار تقاضای این جانور و همینطور تولید نسل مورچه‌خوارهای فلس‌دار تحت مراقبت، مطرح و راهکارهای حفاظتی از آنها برای 10سال آینده تشریح شد.

کد خبر 224417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز