گروه شهری: حسابرسی‌های انجام‌شده عملکرد مالی سال 91سازمان‌ها و شرکت‌ها تاکنون کاملا مطلوب (کلین) ارزیابی شده است.


حسین محمد پورزرندی معاون مالی و اداری شهرداری تهران با بیان اینکه حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران به 95درصد رسیده است، گفت: انجام حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری از ابتدای سال‌جاری از سوی حسابرسی مستقل آغاز شده و تاپایان خرداد‌ماه 95درصد حسابرسی‌ها انجام شده است. همچنین حسابرسی مابقی شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته تا پایان تیرماه به اتمام رسیده و گزارش مالی شفاف از عملکرد درآمد و هزینه آنها منتشر خواهد شد.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اشاره به اهتمام ویژه شهرداری برای تهیه و انتشار گزارش‌های شفاف عملکرد مالی در سال‌های اخیر تأکید کرد: حسابرسی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری از سوی حسابرس مستقل مورد تأیید شورای اسلامی شهر تهران سبب رفع ابهام‌ها از عملکرد مالی شهرداری تهران شده است.

پورزرندی تصریح کرد: شهرداری تهران، شرایط ویژه‌ای را برای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه فراهم آورده است تا با افزایش عملکرد و انضباط مالی، علاوه بر امکان اخذ گزارش‌های حسابرسی مطلوب از مبادی قانونی که دقت حداکثری را بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای در انجام حسابرسی‌ها بر عهده می‌گیرند، زمان برگزاری شورای سازمان‌ها و مجامع شرکت‌ها را نیز از 4‌ماه به 2‌ماه تقلیل دهند.

معاون شهردار تهران دلایل مؤثر در اظهارنظر مطلوب حسابرسی از سوی بازرسین قانونی را عواملی همچون افزایش انضباط مالی، توسعه رعایت استانداردهای مالی، رعایت قوانین ناظر، انتخاب حسابرسان مبتنی بر رتبه‌بندی و توانایی‌های مؤسسات حسابرسی، برگزاری پیش مجمع و بررسی تخصصی گزارش حسابرسی به‌منظور اصلاح و رفع نواقص و اشکالات احتمالی برشمرد.

کد خبر 221287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز