سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس دانمارک در جریان درگیری‌های خشونت بار 25 نفر را در یکی از محلات کپنهاگ دستگیر کرد.

به نوشته ال موندو، این درگیری‌ها پس از فرو ساختمان محل اقامت بی‌خانمان‌ها بوقوع پیوست. محله کریستیانا در کپنهاگ منطقه‌ای است که در آن 800 نفر از بی‌خانمان‌ها با تبعیت از قوانین دولت در زمینه مالکیت ، زندگی می‌کنند.

اما اخیرا بر اثر فرو ریختن ساختمان محل اقامت بی‌خانمان‌ها  ورود نیرو‌های پلیس به کریستیانا، بی‌خانمان‌های محل با سنگ کوکتل مولوتوف  و برپایی موانع  با نیرو‌های ضد شورشی که برای برقراری آرامش به محل آمده بودند، درگیر شدند.نیرو‌های پلیس ضد شورش نیز با استفاده از گاز اشک آور به مقابله با مردم معترض پرداختند.این درگیری‌ها ساعت‌ها به طول انجامید.درجیان درگیری‌ها عبور  مرور خودرو‌ها از این منطقه به طور کامل مختل شده بود حتی پلیس برای فرو خواباندن درگیری‌ها از نیرو‌های کمکی نیز بهره گرفت.زد و خورد میان نیرو‌های پلیس و جوانانی که اغلب بر چهره‌های خود ماسک زده بودند، باعث شد دانش آموزان یکی از موسسات آموزشی که در نزدیکی محل درگیری‌ها واقع بود نتوانند به خانه خود بروند.

درجریان این درگیری‌ها 25 نفر دستگیر شدند و گزارش شده که یکی از دستگیر شده‌گان بر اثر ضربه وارده به سرش بی‌هوش شده بود و پس از به هوش آمدن نتوانسته بود محیط اطرافش را شناسایی کند.

واحد‌های ساختمانی موجود در محله کریستیانا، که پیش از این به وزارت دفاع دانمارک تعلق داشتند، در سال 1971 به بی‌خانمان‌ها اختصاص داده شد . در سال 2004 نیز دولت کپنهاگ موافقت کرد شرایط این ساختمان ها را از نظر مسکونی ارتقاع دهد.

کد خبر 22087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز