یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر احساس تنهایی و غم می‌کنید ممکن است ازدواج دوای درد شما باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز یک بررسی جدید در آمریکا نشان می دهد که ازدواج  به خصوص اگر افسرده باشید باعث بهبود سلامت روانی می‌شود.سودمندی ازدواج برا ی افراد افسرده آنقدر واضح بود که استاد و دانشجویی که این تحقیق را انجام داده بودند شگفت‌زده کرد.

 آدریان فرچ، دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی دانشگاه اوهایو که این تحقیق را با کریستی ویلیامز استادیار جامعه‌شناسی این دانشگاه انجام داد گفت:" در واقع یافته‌های ما مخالف آنچه بود که انتظار داشتیم."آنها انتظار داشتند که افسردگی یک همسر بار سنگینی را بر روی ازدواج تحمیل کند، اما به گفته فرچ:" صرف ازدواج‌کردن با فردی دیگر علائم افسردگی را تخفیف می‌دهد."فرچ این یافته‌ ها را در اجلاس سالانه انجمن جامعه‌شناسی آمریکا ارائه خواهد کرد.

این دو پژهشگر در بررسی بیش از سه هزار نفر علائم افسردگی – مانند ناتوانی در به خواب رفتن یا غمگینی مداوم را پیش و پس از اولین ازدواجشان اندازه‌گیری کردند.آنها دریافتند که افراد افسرده کاهش بسیار شدیدتری را بروز این علائم تجربه می‌کنند.

دکتر ویلیامز در این باره گفت:" افراد افسرده ممکن است فقط به خصوص نیازمند صمیمیت، نزدیکی عاطفی و حمایت اجتماعی باشند که ازدواج می‌تواند فراهم کند"از طرف دیگر به گفته فرچ اگر افسرده نباشید ازدواج ممکن است اثر متضادی داشته باشد.

افرادی که قبل از ازدواج شاد بوده‌اند و پس از ازدواج دچار تعارض و متارکه عاطفی شده‌اند – خصوصیاتی که با افسردگی یک همسر همراهی دارد– شاید بهتربود مجرد می‌ماندند.فرچ می‌گوید: "می‌توانیم بگوییم افراد غیرافسرده، در معرض این خطر هستند که اگر با فرد افسرده‌ای ازدواج کنند، در این معامله ضرر کنند."َ

کد خبر 2208

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز