همشهری آنلاین: دومین نمایشگاه اسماء حجت (عج) با اهدای جوایز برگزیدگان و معرفی برگزیدگان نمایشگاه "امام و مردم" از 5 تیر در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه نمایشگاه اسماء حجت (عج) گفت: هنرمندان می‌توانند با خلق آثار هنری مفاهیم والا را به مخاطب ارائه کنند و هنرمندان همیشه در موضوعاتی که با اعتقادات آنها سرو کار دارد با حساسیت خاصی ورود پیدا می‌کنند.

شاه آبادی در ادامه گفت: از اولین اقدامات برای خلق اثر هنری درباره امام زمان (عج) ارتقای شناخت و معرفت درباره امام عصر است و اگر هنرمند بدون شناخت و دانش در موضوعات دینی قلم بزند و اثر خلق کند دچار انحراف خواهد شد اما اگر اثر هنری با شناخت و معرفت درباره مسایل دینی ارائه شود، تاثیرگذار و عمیق است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در دستورات دینی تاکید شده که امام عصر را بشناسیم و در شناخت امام زمان در اعصار و قرون مختلف نکات تاریخی زیادی شنیده ایم اما در زمینه شناخت امام عصر اشتباهات ناصوابی صورت گرفته و خیلی ها راه هایی را به مردم نشان دادند که با امام شناسی مغایرت داشته است که متاسفانه امروز هم این خطاها را شاهد هستیم.

شاه آبادی با اشاره به نمایشگاه امام و مردم گفت: نمایشگاه امام و مردم به مناسبت پنجاهمین سال قیام پانزده خرداد و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برگزار شد و هنرمندان با آثار خود یاد و اندیشه های امام را زنده نگهداشتند و پاس داشتند.

اصغر امیرنیا؛ مدیر کل هنرهای تجسمی نیز در این مراسم گفت: امروز از هنرمندانی تقدیر می شود که درباره امام زمان (عج) در نمایشگاه اسماء حجت (عج) و درباره امام خمینی (ره) در نمایشگاه "امام و مردم" آثار خود را به نمایش گذاشتند.

امیرنیا افزود: هر گوشه ای از کشور پهناور را که که نگاه کنیم نشانه هایی از اندیشه های حضرت امام(ره) است، اندیشه هایی که درباره صلح، شهامت، عدالت و ... است و سیره ایشان به سیره ائمه اطهار گره خورده است.

این اندیشه ها ظرفیت فراوانی دارد تا در آثار هنری بیان شود.

جواد صادقی؛ دبیر دومین نمایشگاه اسماء حجت (عج) با ارائه گزارشی گفت: 501 اثر از 211 هنرمند به دبیرخانه نمایشگاه رسید که 404 اثر پوستر و 97 اثر نقاشیخط است و از میان آثار رسیده 40 پوستر و هفت اثر نقاشیخط برای نمایشگاه انتخاب شد.

صادقی افزود: همچنین 16 اثر پوستر و نقاشیخط در بخش غیر رقابتی نمایشگاه از 10 هنرمند عین الدین صادق زاده، احمد آریامنش، خسرو روشن، علی تن، حسین نوروزی، ناصر جواهرپور، خلیل کوییکی، سید هادی سیدی و سید مجتبی عقیلی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

در ادامه این مراسم برگزیدگان نمایشگاه اسماء حجت (عج) معرفی شدند و جوایز آنها اهدا شد.

در بخش پوستر که صداقت جباری، کوروش پارسانژاد و محمدرضا دوست محمدی داوری آثار را انجام دادند، مهدی کفاش از استان گیلان، میثم خالوندی از استان سمنان و مهرداد خاکزاد رنانی از استان اصفهان بدون اولویت رتبه برگزیده شدند.

هیات داوران بخش نقاشیخط متشکل از صداقت جباری، عین الدین صادق زاده و حسین نوروزی هیچ اثری را شایسته برگزیده شدن ندانستند و این بخش برگزیده ای نداشت.

در ادامه مراسم برگزیدگان نمایشگاه "امام و مردم" در دو بخش نقاشی و پوستر معرفی شدند و جوایز آنها اهدا شد.

در بخش پوستر که داوری آثار توسط کوروش پارسانژاد، احمد آقاقلی زاده و محمدرضا دوست محمدی انجام شد، سیدمهدی موسوی از استان اردبیل، وحید بهرامی از استان تهران و مهرداد خاکزاد رنانی از استان اصفهان بدون اولویت برگزیده شدند.

در بخش نقاشی که عبدالمجید حسینی راد، کاظم چلیپا و احمد خلیلی فرد داوری را بر عهده داشتند، مرجان پوریانژاد از استان خراسان جنوبی، میترا نابغی از استان تهران و وحید حسین پور از استان تهران جوایز برگزیدگان را دریافت کردند.

دومین نمایشگاه اسماء حجت (عج) که از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار شده است تا 14 تیرماه در فرهنگسرای نیاوران ادامه دارد.

 

 

کد خبر 220786
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز