همشهری آنلاین: باشگاه پرسپولیس تهران و تیم فوتبال روبین قازان روز پنجشنبه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قازان پایتخت جمهوری تاتارستان، محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و والری ساروکین مدیرعامل تیم روبین قازان این تفاهم‌نامه را امضا کردند.

مدیرعامل باشگاه روبین کازان پس ازامضای تفاهمنامه ضمن مثبت ارزیابی کردن توافق‌های انجام شده به رسم یاد بود پیراهن علیرضا حقیقی وسردار آزمون دو بازیکن ایرانی این تیم را به مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اهدا کردند.

محمد رویانیان هم با توجه به مشارکت وهمکاری باشگاه پرسپولیس با سازمان بهزیستی، پیراهن پرسپولیس را که نام این سازمان روی آن چاپ شده بود، تقدیم مدیرعامل باشگاه روبین قازان کرد.

همچنین مدیرعامل باشگاه روبین قازان وقربان دوردیف سرمربی این تیم موافقت خود با برگزاری بازی‌های دوستانه درتهران را به اطلاع محمد رویانیان و علی دایی رساندند.

در ادامه این دیدار علی دایی با اعلام اینکه تقویم لیگ برتر فوتبال ایران و اردوها و بازی های تیم ملی هنوز مشخص نشده است، بررسی تاریخ های پیشنهادی به منظور برگزاری دیدارهای دوستانه را به مشخص شدن تقویم فوتبال ایران موکول کرد.

دایی ابراز امیدواری نمود پس ازمشخص شدن تاریخ مورد نظر، میزبانی شایسته ای از تیم روبین قازان صورت بگیرد.

تفاهمنامه باشگاه پرسپولیس وروبین قازان ازچند بند تشکیل شده است که برگزاری بازیهای دوستانه میان دو تیم در ایران و تاتارستان ،همکاری دو تیم در جهت تبادل تجربه و دانش ورزش و نیز تبادل بازیکنان از آن جمله است.

محمد رویانیان وعلی دایی پس ازامضای تفاهم نامه ازامکانات ورزشی باشگاه روبین قازان بازدید کردند.

رویانیان ودایی که از دو روز پیش در قازان بسر می برند، روز سه شنبه این هفته نیز با رستم مینیخانف رییس جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه دیدار و گفت و گو کردند.

دراین ملاقات طرفین ضمن ابراز رضایت ازهمکاریهای خوب جمهوری اسلامی ایران وجمهوری تاتارستان در راستای روابط ایران با روسیه خواهان افزایش همکاری ها در تمامی زمینه ها به ویژه فوتبال شدند.

رییس جمهوری تاتارستان ضمن اظهار رضایت ازسفرهای خود به جمهوری اسلامی ایران ابراز تمایل کرد که در آینده هم از ایران بازدید کند.

مینیخانف همکاری های جمهوری تاتارستان با ایران را بسیار خوب توصیف کرده و از فعالیت های سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قازان قدردانی کردند.

وی گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری میان تیم فوتبال روبین قازان با باشگاه پرسپولیس تهران، ملت و دولت جمهوری تاتارستان و فدراسیون روسیه با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران نزدیک تر شود.

رسول شایان سرکنسول ایران در قازان هم ضمن تشریح روابط خوب ایران و تاتارستان در راستای روابط ایران و روسیه ، همکاریهای ورزشی را جهت نزدیک سازی هر چه بیشتر مردم دو جمهوری مثبت ارزیابی کرد.

درحال حاضر علیرضا حقیقی دروازه بان باشگاه پرسپولیس براساس قراردادی با تیم روبین قازان از دوسال پیش در این تیم بازی می کند.

تیم روبین قازان ازتیم های مطرح روسیه است که سال ۲۰۱۲ قهرمان سوپر جام فوتبال روسیه شد وسال ۲۰۱۱ هم عنوان نخست جام حذفی روسیه را بدست آورده بود.

جمهوری مسلمان‌نشین تاتارستان با ‎ ۶۸هزار کیلومترمربع وسعت و ‎ ۳میلیون و ‎ ۸۰۰هزار جمعیت در منطقه ولگا قرار گرفته و از مناطق توسعه یافته روسیه محسوب می‌شود.

کد خبر 220668
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز