چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

گروه اقتصادی- محمد عدلی : روز گذشته بهای جهانی طلا سقوطی چشمگیر را تجربه کرد اما با مقاومت بازار، قیمت دلار در بازار داخل قدری افزایش یافت تا بهای سکه اجازه سقوط آزاد به زیر یک میلیون تومان را پیدا نکند.

صرافی

به گزارش همشهری، هر اونس طلا در بازارهای جهانی، دیروز با ریزش 48دلاری به یک هزار و 228دلار رسید تا طی یک هفته بیش از 120دلار سقوط کرده باشد. بهای طلا با اعمال سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا و تقویت ارزش دلار در بازارهای جهانی به پایین‌ترین نرخ خود طی 3سال اخیر رسید.

در این شرایط بهای طلا و سکه در بازار داخل نیز با کاهش قیمت مواجه شد هرچند که افزایش بهای دلار و رسیدن آن به 3هزار و 300تومان مانع ریزش قیمت طلا و سکه شد. در این شرایط به‌نظر می‌رسد بازار با کاهش همزمان بهای جهانی طلا، مقاومت خود را در برابر کاهش قیمت دلار نشان داد تا افزایش نرخ دلار موجب ایجاد تعادل در بازار طلا و سکه شود. در این شرایط یک سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 16هزار تومان کاهش به یک میلیون و 74هزار تومان رسید و سکه طرح قدیم با سقوط 15هزار تومانی به یک میلیون و 40هزار تومان رسید.

روز گذشته بازار ارز هم شرایط ویژه‌ای را سپری کرد، صرافان که از روز سه‌شنبه مسیر دیگری را برای نرخ ارز روی تابلوهای خود درنظر گرفته‌اند، روز گذشته نیز برای دلار افزایش 100تومانی را رقم زدند و آن را با نرخ 3هزار و 300تومان معامله کردند.

کد خبر 220585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز