همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ از توزیع مرغ ذخیره سازی شده برای برقراری تعادل در بازار خبر داد و گفت: قرار است قیمت سقف و کف مرغ بعد از ماه مبارک رمضان تعیین شود.

مرغ

حسین مقدم نیا در مورد برخی تخلفات در بازار مرغ اظهار به تسنیم گفت: اطلاعی از این مسئله ندارم ولی ممکن است تخلفات در زمینه افزایش قیمت و یا شبکه توزیع باشد ولی در حال حاضر قیمت مرغ زنده 3900 تومان است که اگر نهاده‌ها همان طور که وعده داده شده بود با قیمت سال گذشته به مرغداران داده شود قیمت‌های فعلی مناسب است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا مرغ در بازار گران شده است، گفت: افزایش قیمت ممکن است در برخی از جاها به صورت موردی رخ داده باشد و یا در برخی موارد نیز کمبود‌هایی وجود داشته باشد ولی بر اساس تصمیم روز گذشته، ستاد تنظیم بازار قرار است با استفاده مرغ های ذخیره سازی شده بازار را متعادل کند.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ با اشاره به اینکه وقتی تقاضا بیش از مصرف باشد باید میزان توزیع افزایش پیدا کند تا بازار متعادل شود، در مورد تعیین قیمت سقف و کف مرغ که مدتها است به دنبال آن هستند، خاطر نشان کرد: در مورد تعیین قیمت سقف و کف برای مرغ که به منظور جلوگیری از ضرر بیش از حد مرغداران و مصرف کننده به دنبال تعیین آن هستیم، در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار مقرر شد بعد از ماه مبارک رمضان این مسئله را بررسی کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به طور کلی با تعیین قیمت سقف و کف موافق هستند، گفت: بله اعلام کردند که این کار را انجام می‌دهند ولی این اقدام را موکول به بعد از ماه مبارک رمضان کرده‌اند.

تعیین قیمت سقف و کف مرغ به بعد از ماه رمضان موکول شده در حالی که از 12مرداد ماه دولت جدید رسماً روی کار خواهد آمد و مشخص نیست این مسئله به کجا می‌رسد.

کد خبر 220563
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز