گروه اقتصادی - علی ابراهیمی: با تداوم سیر نزولی قیمت ارز و طلا، کاهش نسبی قیمت برخی کالاهای اساسی و محصولات صنعتی و تشدید رکود حاکم بر بازار خودرو، انتظار عمومی برای کاهش قیمت‌ها شکل گرفته است.

فروشگاه

همچنین مسئولان تنظیم بازار از تثبیت و کاهش قیمت برخی کالاهای اساسی مانند گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ، محصولات لبنی، قندوشکر و برخی کالاهای صنعتی مانند لوازم خانگی و خودرو خبر می‌دهند.

رایزنی برای کاهش قیمت

انتظار عمومی برای کاهش قیمت‌ها موجب شده تا بررسی چالش‌های تنظیم بازار در نشست روز گذشته وزیر و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت با رئیس‌جمهور منتخب نیز پیگیری شده و مسئولان صنفی بر ضرورت تعامل با دولت منتخب تأکید دارند. قاسم نوده فراهانی، رئیس شورای اصناف کشور با بیان اینکه باید زمینه آرامش بازار و کاهش بیشتر قیمت‌ها در سایه کاهش نرخ ارز و تأمین کالا فراهم شود، افزود: بر این اساس باید از هم‌اکنون برای تأمین کالاهای تنظیم بازار پس از ‌ماه مبارک رمضان چاره‌اندیشی شود و شورای اصناف راهکارهای خود را به رئیس‌جمهور منتخب تقدیم کرده است.

آزادسازی ارز واردات کالاهای اساسی

قاسمعلی حسنی، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به تأثیر کاهش نرخ ارز بر کاهش قیمت کالاهای اساسی در بازار افزود: باید دست وارد‌کنندگان باز گذاشته شود تا نسبت به واردات این کالاها با ارز آزاد از کشورهای مختلف اقدام کنند چرا که اتحادیه‌ها بهتر قادر به رصد کردن قیمت‌ها و نیاز بازار هستند و با افزایش رقابت و شفافیت در واردات و تأمین کالاهای اساسی، افزایش عرضه و کاهش بیشتر قیمت‌ها را شاهد خواهیم بود.

بازگشت کره و تثبیت نرخ مرغ

با ترخیص 5 هزار تن کره از گمرکات و توزیع گسترده این محصول در مراکز خرده فروشی از روز گذشته، مسئولان تنظیم بازار اعلام کردند، با عرضه تدریجی 5هزار تن کره در بازار، فرایند ترخیص 17هزار تن کره باقیمانده در گمرکات کشور نیز به‌تدریج انجام خواهد شد. همچنین حسین مقدم نیا، مدیرعامل اتحادیه مرغداران از تثبیت قیمت این محصول در‌ماه مبارک رمضان به نرخ کمتر از 6هزار تومان خبر داده و اعلام کرده است که مشکلی در تأمین گوشت مرغ‌ماه رمضان وجود ندارد و با توجه به اینکه اکنون مرغداران هر کیلوگرم مرغ زنده را 3هزارو900 تا 4هزار تومان می‌فروشند قیمت مصرف‌کننده این فراورده نباید بیشتر از کیلویی 6 هزار تومان باشد.

کد خبر 219935
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز