همشهری آنلاین: حزب کارگر استرالیا پس از برگزاری انتخابات درون حزبی، کوین راد را به عنوان نخست وزیر جدید تعیین کرد.

کوین راد به عنوان نخست‌وزیر جدید استرالیا انتخاب شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جولیا گیلارد، نخست‌وزیر فعلی استرالیا پیشتر اعلام کرده بود که اگر در این انتخابات درون حزبی شکست بخورد، از صحنه سیاست کناره‌گیری می‌کند.

کوین راد، نخست‌وزیر سابق استرالیا موفق شد با کسب 57 رای در مقابل 45 رای مخالف، رهبری حزب حاکم کارگر استرالیا را به دست بگیرد و به عنوان نخست وزیر جدید تعیین شود.

با این حال انتخاب کوین راد در حالی امروز انجام شد که انتخابات آتی قرار است در 14 سپتامبر (23 شهریور) برگزار شود. اما خبرگزاری رویترز گزارش داد، برگزاری این انتخابات احتمالا تا اوت به تعویق می‌افتد.

گیلارد که سه سال قبل موفق شده بود تا راد را از صحنه سیاست بیرون براند، خواستار برگزاری این رای‌گیری درون حزبی در واکنش به گزارش‌های حامیان کوین راد شد که اعلام کرده بودند خواهان یک تغییر هستند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب حاکم توسط محافظه‌کاران تحت رهبری تونی ابوت، رهبر حزب مخالف در انتخابات ماه سپتامبر سال جاری میلادی می‌تواند با شکستی بزرگ مواجه شود.

کوین راد پیش از رای‌گیری درون حزبی گفت: بسیاری از اعضای حزب از من درخواست کرده‌اند تا در رقابت رهبری حزب شرکت کند چرا که هم‌اکنون ما با اوضاع وخیم و ناراحت‌کننده مواجه هستیم.

پیش از برگزاری این رای‌گیری درون حزبی، گیلارد و کوین راد موافقت کردند که اگر شکست بخورند، صحنه سیاست را ترک کنند.

در رای‌گیری درون حزبی سال 2012 میلادی گیلارد موفق شد با 71 رای موافق در مقابل 31 رای مخالف کوین راد را شکست دهد.

در فوریه سال جاری میلادی نیز گیلارد یک رای‌گیری برای انتخاب رهبری حزب حاکم را به منظور پایان دادن به گمانه‌زنی‌ها در این مورد برگزار کرد اما کوین راد در این رقابت شرکت نکرد و گیلارد در سمت خود باقی ماند.

 

کد خبر 220562
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز