بیرجند: درحالی‌که نخستین مرکز رشد عشایری کشور در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی شده است اما به‌نظر می‌رسد عشایر مناطق مرزی شرق کشور و واقع در این استان نیازمند توجه در ابعاد دیگری نیز همچون تعاونی مرزی هستند.

عشایر

 آنطور که محمدرضا دوستی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اعلام کرده با ایجاد پارک علم و فناوری و مرکز رشد عشایری خراسان‌جنوبی، عشایر در فناوری علوم مشارکت داده می‌شوند. البته پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از 2 سال پیش بدون داشتن زیرساخت، ردیف بودجه و ساختمان کار خود را آغاز کرده و هنوز از تأمین بودجه آن خبری نیست و این امر فعالیت پارک را با مشکل مواجه کرده است.توسعه و تقویت تعاونی‌های مرزنشین در جهت حمایت از تولیدات داخلی عشایر نقش مهمی در افزایش درآمد این قشر و تولید ملی خواهد داشت.

این در حالی است که مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان خراسان جنوبی عنوان کرده است، تعداد تعاونی‌های مرزنشینان در سال 85به 12تعاونی با جمعیت 199هزار و 308نفر رسید اما به جز 2تعاونی که مختصر فعالیتی داشتند مابقی هیچ‌گونه صادرات و واردات و خدماتی به اعضا نداشته‌اند.‌ الله‌نظر اسعدزاده به مهر گفت: یکی از مشکلات موجود بر سر راه تعاونی‌ها اخذ مالیات‌های سنگین است.

کد خبر 220245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز