یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

همدان: جمعیت عشایر کوچ‌رو استان همدان 12هزار و 500نفر است که کاهش نزولات جوی و سطح منابع آب ناشی از پدیده خشکسالی، تأمین آب مصرفی برای این قشر را با مشکل مواجه کرده است.

 به گزارش مهر، مدیر امور عشایر استان همدان با بیان اینکه مشکل کمبود اعتبار اصلی‌ترین مشکل در تأمین آب آشامیدنی عشایر استان است، گفت: به‌دلیل مشخص‌نشدن وضعیت بودجه، نیاز اعتباری برای تأمین آب عشایر استان همدان مشخص نشده است. حمزه علی‌یزدانی اضافه کرد: هم‌اکنون چند دستگاه تانکر چرخدار و دو هزار لیتری به‌منظور تأمین آب در اختیار عشایر استان قرار گرفته است. وی همچنین خشکسالی را از دیگر مشکلات عشایر دانست و افزود: به‌دلیل کاهش سطح ایستایی آب و بروز خشکسالی باید مسئولان اعتبار کافی برای آبرسانی سیار به عشایر تخصیص دهند. وی با اشاره به اینکه مشکل کم آبی کاهش سطح تولید و درآمد اقتصادی عشایر استان همدان را موجب می‌شود، اظهار داشت: به‌همین منظور و برای رفع مشکل کم‌آبی در مناطق عشایری استان همدان باید علاوه بر بهسازی چشمه‌ها و حفر و تجهیز چاه‌ها، از طریق تانکرهای ثابت و سیار حمل آب در این مناطق بخشی از مشکل عشایر را حل کنیم.

مدیرکل امور عشایری همدان با بیان اینکه کوچ بهاره دوهزار و 500خانوار عشایر با جمعیتی افزون بر 12هزار و 500نفر و 470هزار رأس دام آغاز شده است، گفت: عشایر استان همدان از چهار ایل و 24طایفه مستقل تشکیل شده است. وی ادامه داد: عشایر پس از گذراندن فصل قشلاق با طی‌کردن صدها کیلومتر مسافت مسیر طولانی کوچ، برای استقرار در مناطق ییلاقی و اتراقگاه‌های خود وارد استان همدان می‌شوند.

 

کد خبر 212489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز