همشهری آنلاین: مفسر سیاسی می‌گوید شبکه خبری انگلیسی زبان ایران (پرس تی‌وی) اطلاعاتی را که رسانه‌های امریکایی بر آن سرپوش می‌گذارند پوشش می‌دهد.

پرس تی وی

اسکات ریکارد، زبان‌شناس اطلاعاتی سابق امریکا روز شنبه (۱ تیر) در مصاحبه با پرس تی‌ وی گفت :«اطلاعاتی که پرس تی‌وی افشا می‌کند از آن دست اطلاعاتی است که رسانه‌های امریکایی به آن نمی‌پردازند ... این اطلاعات (به لطف) راشاتودی، پرس تی‌ وی و شماری از رسانه‌های بین‌المللی به تفصیل پوشش داده می‌شود.»

شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست روز چهارشنبه (۲۹ خرداد) از تصمیم خود برای تعلیق ارائه خدمات به شبکه‌های ایرانی خبر داده است.

این شرکت مستقر در لوکزامبورگ گفت دیگر به شبکه‌های ایرانی از جمله پرس تی‌وی خدمات ارائه نخواهد داد. این تصمیم به بهانه‌ی اعمالِ تحریم‌های تحمیل شده از سوی امریکا بر رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شده است.

اینتل‌ست ضمن اعلام اینکه دولت امریکا به این شرکت دستور داده است که دیگر مجوز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را تمدید نکند، گفت که از اول جولای (۱۰ تیر) ارائه خدمات به ایران را متوقف خواهد کرد.

ریکارد با اشاره به اقدام واشنگتن در زمینه سرکوب افشاگرانی که «جنایات جنگی، جنایت بر ضد بشریت و جنایات علیه شهروندان امریکایی از طریق جاسوسی غیرقانونی از آنان را فاش می‌کنند» گفت هیچ‌گونه آزادی بیانی در امریکا وجود ندارد.

لابی اسرائیل در امریکا نیز آشکارا از تلاش اروپایی‌ها برای خاموش کردن صدای رسانه‌های ایرانی در اروپا حمایت کرده است.

ریکارد افزود اسرائیل به میزان زیادی بر رویکرد اخیر علیه پرس تی‌وی اعمال نفوذ و از هر گونه اقدام بر ضد ایران استقبال می‌کند.

این مفسر سیاسی خاطرنشان کرد :«شما نمی‌توانید نفوذ لابی طرفدار اسرائیل را در رسانه‌های امریکایی، سیاست خارجی، همچنین صنایع امریکا و به ویژه در بخش مالی این کشور نادیده بگیرید.»

ریکارد افزود :«جامعه مالی و رسانه‌ای امریکا به میزان بسیار زیادی طرفدار اسرائیل است ... و انتقاد از امریکا همواره برای شما به بهای از دست دادن شغل‌تان تمام می‌شود.»

کد خبر 220098
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز