خرم‌آباد: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: به‌عنوان یک کارشناس باید بگویم که آبفار در استان‎های محروم و با خانواده کم‎تر خیلی ضعیف کار می‎کند چرا که روستاییان به‌خاطر بضاعت کم و مشکلات مالی زیاد نمی‎توانند حق انشعاب‎ها را پرداخت کنند.

 ادغام آب و فاضلاب شهری و روستایی به ضرر روستاییان

به گزارش برنا محمدتقی توکلی افزود: آبفار باید 30درصد حق انشعاب بگیرد اما روستاییان توان پرداخت این هزینه را ندارند. وی با بیان اینکه ادغام آبفا و آبفار به نفع شهرهای کوچک است، اظهار داشت: این ادغام‌ها در استان‎هایی مانند تهران که روستاهای آنها به‌صورت شهرک هستند به ضرر آنهاست و نمی‎توانند امکانات خوبی به آنها بدهند. همچنین نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اظهار نارضایتی از ادغام شرکت‎های آب و فاضلاب روستایی و شهری گفت: روستائیان الان بی‎سرپرست شده‎اند.

اللهیار ملکشاهی افزود: ادغام این دو شرکت در واقع نیاز به‌کار کارشناسی زیاد داشت ولی نمی‎دانم چرا به سرعت به صحن مجلس آمد و تصویب شد. وی یادآور شد: نزدیک به 3‌ماه است که طرح‎های آبی روستایی همین‎جور بدون هیچ اقدام مؤثری زمین مانده و کسی نیست که جوابگو باشد.ایرج عبدی نماینده مردم خرم آباد وچگنی هم گفت: درصورت ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی بی‌تدبیری دولت و لغو شعار‌هایش به وضوح بر همگان آشکار خواهد شد چراکه در این صورت جامعه روستایی از برخورداری از آب شرب سالم بی‌بهره می‌ماند.

کد خبر 219972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز