چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۴:۵۰
۰ نفر

زاهدان: فرماندار هیرمند گفت: با توجه به‌شدت توفان در شمال سیستان و بلوچستان 70روستای هیرمند در محاصره شن‌‌های روان قراردارد.

روستا - هیرمند - شن روان

محمد گمرکی‌زاده در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: وزش توفان شن همراه با گردوغبار که از عصر روز یکشنبه آغاز شده، باعث کندی تردد در راه‌های روستایی و اختلال در زندگی مردم این شهرستان شده است. وی گفت: با توجه به کاهش شدید شعاع دید، امکان فعالیت برای بازگشایی راه‌های روستایی دشوار است.

وی افزود: در حال حاضر اکیپ‌‌های راه و ترابری مشغول ماسه‌روبی در مسیرهای اکبرآباد، شندل و سیادک هستند و مسیرهای نیاتک و بازارچه مرزی میلک نیز مسدود است. فرماندار هیرمند بیان داشت: با توجه به مسدودبودن راه‌های مواصلاتی این شهرستان، بازارچه مرزی گمشاد تعطیل شده و فعالیت ادارات و بازار شهر دوست‌‌محمد نیز به حالت نیمه‌تعطیل در آمده است.

وی گفت: برابر اعلام ایستگاه پایش هوای قرقری، آلودگی توفان شن که از عصر روز گذشته آغاز شده در برخی ساعات به میزان هزار و 825میکروگرم بر مترمکعب رسیده که این میزان 12برابر مقدار مجاز و سه‌برابر حد بحران است. وی افزود: این توفان خسارات زیادی به محورهای درون روستایی، اراضی کشاورزی و گلخانه‌‌داران سطح شهرستان وارد کرده است.

کد خبر 183571

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز