همشهری آنلاین: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با صدور اطلاعیه‌ای با توجه به تغییرات جوی شهر تهران در روز های اخیر به شهروندان توصیه کرد که نکات ایمنی لازم را رعایت کنند.

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به شهروندان توصیه کرده است تا نکات ایمنی مقابله با چنین شرایطی از جمله باقی ماندن در سرپناه های امن و برچیدن اشیاء و وسایل سبک از مقابل جریان باد را رعایت کرده و مراقب حوادثی چون شکسته شدن درختان و شاخ و برگ‌های قطور و سقوط آنها در معابر و امکان عمومی در سطح شهر باشند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: با توجه به استقرار توده هوای ناپایدار و تداوم وزش بادهای شدید همراه با بارندی و در نتیجه احتمال شکسته شدن و سقوط درختان و پرتاب و سقوط اشیاء از بلندی‌ها، نکات ایمنی را رعایت کرده و با بکار بستن تمهیداتی چون برداشتن و جابجایی اشیاء دارای احتمال سقوط از بلندی‌ها مانند گلدان‌های گل، ظروف شیشه‌ای، چوب و تخته و اسباب و اثاثیه رها شده در بالکن‌ها و پشت بام‌ها و حیاط‌ها و پرهیز از رفت و آمدغیر ضروری در معابر و اماکن عمومی به ویژه محل‌های دارای درختان کهنسال با ریشه‌های فرسوده و دارای احتمال شکسته شدن و سقوط خودداری کنند.[تندباد، تهران را درنوردید]

همچنین شهروندان باید درها و پنجره های منازل مسکونی و محل کار را قبل از وقوع حادثه محکم بسته و حوادث را به سرعت به مراکز امداد رسان از جمله سامانه 137 اطلاع دهند.

آماده باش 300 گروه امداد شهری

در پی بارندگی شدید اخیر مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران از آماده باش 20 هزار نیروی خدمات شهری برای مقابله با احتمال تداوم شرایط ناپایدار جوی در تهران خبر داد

او به روابط عمومی شهرداری تهران گفت : 300 گروه ویژه برای رفع آبگرفتگی های احتمالی ناشی از تداوم بارندگی‌ها طی ساعات آتی در سطح شهر در حالت آماده باش هستند.

محسن صادقیان  گفت:  تغییرات جوی همراه با وزش باد شدید و بارندگی طی روزهای اخیر در تهران موجب به زمین افتادن یک صد اصله درخت ، آسیب دیدن 8 دستگاه خودرو و سقوط 20 تابلو و بنر تبلیغاتی در سطح خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهر شد که با تلاش بی وقفه نیروهای خدمات شهری سریعا نسبت به جمع آوری آن ها اقدام شد.

 بارندگی عصر روز یکشنبه موجب آبگرفتگی در 36 نقطه از سطح شهر تهران شد که بلافاصله با اعزام 300 گروه ویژه به نقاط آبگیر نسبت به رفع آبگرفتگی ها اقدام شده است.

 با 137 تماس بگیرید

علیرضا ربیعی رئیس سامانه 137 شهرداری تهران نیز با اشاره به اینکه همواره در پی بروز شرایط خاص جوی تعداد تماس های شهروندان با سامانه 137 افزایش می یابد ، اظهار داشت :  تمام اپراتورهای 137 به صورت شبانه روزی و 24 ساعته آماده دریافت پیام ها و تماس های شهروندان تهرانی با این سامانه درصورت نیاز به کمک هستند.

کد خبر 21977

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز