یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

گروه شهری: تندبادی با سرعت 35 متر بر ثانیه در ساعت 03/18 دقیقه دیروز تهران را درنوردید و باعث بروز مشکلات فراوان در این شهر شد

در حالی که دیروز هوای تهران دمای 31 درجه سانتیگراد را از سرگذرانده بود، غروب هنگام، توفان شدیدی که در برخی نقاط شهر به سرعت 60 متر برثانیه می‌رسید، تهران را به یکباره درنوردید و موجب سقوط داربست‌ها، درختان و آب‌گرفتگی شدید معابر و ترافیک شدید شد.تغییرات جوی ناگهانی در شهر، که باعث غافلگیر شدن مردم و کندی حرکت در رفت و آمد خودروها شده بود، با بارش باران در مناطق جنوبی و جنوب شرقی باعث آبگرفتگی معابر شد.
مجیدی، مسئول فنی سامانه 137 شهرداری از تماس‌های زیاد شهروندان برای رفع آبگرفتگی معابر خبر داد و افزود: آبگرفتگی بر اثر باران و وزش شدید باد در کلیه مناطق گزارش شده است، اما مناطق 1، 2، 20 و 12 دارای بیشترین پیام بودند.
وی همچنین تصریح کرد که تفاوت پیام‌های مردم برای رفع این مشکلات چندان زیاد نبوده و تمامی مناطق تقریباً به یک اندازه بودند. وی همچنین از تماس‌های زیاد مردم درباره سقوط درختان خبر داد و افزود: در مدت 3 ساعت بیش از 500 پیام مردم راجع به سقوط درختان یا قطع برق بر اثر سقوط درخت بوده است.
مجیدی تمام مناطق 22 گانه را دارای این مشکل دانست و گفت: به‌دلیل بارندگی و وزش باد شدید پس از آن بسیاری از درختان در مناطق مختلف شهر، سقوط کرده و موجب بروز مشکلات مختلف برای مردم شده است. وی اظهار داشت: تنها در حدود 3 ساعت بیش از 800 پیام در مورد آبگرفتگی و سقوط درختان در مناطق مختلف تهران گزارش شده است.
 از طرفی حامد فنایی کارشناس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با اعلام بی‌سابقه بودن وزش باد شدید و بارش باران طی چند سال اخیر در تهران گفت: این باد پس از شروع به سرعت 30 متر بر ثانیه رسید و چند دقیقه بعد به آرامی روند کاهش به خود گرفت.
به گزارش واحد مرکزی خبر، فنایی با اشاره به اینکه نام این باد «تندوزه» بود افزود:  در ساعت 03/18 دقیقه تندوزه از فرودگاه مهرآباد تهران واقع در غربی‌ترین نقطه شهر آغاز شده و به سمت شرق پایتخت حرکت کرد.
اختلال در شهر
با وزش تندوزه بسیاری از داربست‌های ساختمانی، درختان کهنسال و فرسوده و دکل‌های مخابراتی و ارتباطی سقوط کرد و منجر به وارد شدن خسارت‌های زیادی شد. برق و اینترنت بسیاری از مناطق شهر تهران به صورت موقت قطع شد و همچنین یک شهروند تهرانی در منطقه نیاوران کشته شد. بر اساس این گزارش، 18 ایستگاه آتش‌نشانی سطح شهر با اعزام نیروهای خود اقدام به امدادرسانی کردند. سقوط دو ساختمان و درختان زیاد در سطح معابر بر روی عابران در مناطق خیابان خوارزمی، چهارراه کوکاکولا، آزادگان و شهرک مخابرات خسارات جانی در برنداشت.
کد خبر 21920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز