گروه حوادث: دکتر روانشناس قلابی سیکل هم نداشت.

حوادث متهم

این مرد که بررسی‌های پزشکی قانونی نشان می‌دهد به بیماری روانی مبتلاست با اجاره مطبی در شمال تهران، بیماران را ویزیت می‌کرد، مشاوره می‌داد و حتی داروهای آرامبخش می‌ساخت.چندی قبل مردی نزد پلیس پایتخت رفت و خبر از کلاهبرداری یک روانپزشک قلابی داد. وی به مأموران گفت: مدتی پیش در کارم ورشکست شدم و همسرم وقتی از این موضوع باخبر شد سر ناسازگاری گذاشت تا جایی که بعد از چند‌ماه کشمکش و جنجال به دادگاه رفت و درخواست طلاق کرد. وی ادامه داد:

جدایی از همسرم از یک سو و مشکلات کاری‌ام از سوی دیگر واقعا مرا عصبی کرده بود تا جایی که دچار بیماری اعصاب شده بودم و پرخاشگری می‌کردم. برای همین خانواده‌ام از من خواستند نزد روانشناس بروم و با مشاوره مشکلاتم را حل کنم. شاکی ادامه داد: از طریق یکی از دوستانم با روانشناسی که در یکی از خیابان‌های شمال تهران مطب داشت آشنا شدم و نزد وی رفتم. در آنجا همه او را دکتر صدا می‌زدند و می‌گفتند که کاملا حرفه‌ای است.

خودش نیز مدعی بود که در اروپا درس خوانده و از آنجا مدرک گرفته است. بعد از چند جلسه ویزیت، او مدعی شد که دچار بیماری روحی شده‌ام و باید داروهایی مصرف کنم تا به آرامش برسم. وی ادعا کرد که در اروپا شیوه ساخت داروهای گیاهی که به نوعی داروی آرامبخش است را به او یاد داده‌اند و من هم حرف‌هایش را باور کردم. برای خرید این داروها مبالغ زیادی به وی پرداخت کردم اما بعد از خرید و مصرف داروی آرامبخش هیچ تغییری احساس نکردم. او به من گفت دارو خواب آور هم هست و مستقیم روی اعصابم تأثیر می‌گذارد اما دروغ می‌گفت.

هر وقت که داروها را مصرف می‌کردم، بی‌خوابی به سراغم می‌آمد و این مسئله بیشتر بیماری‌ام را تحریک می‌کرد. بعد از آن بود که به دکتر روانشناس مشکوک شدم و وقتی به تحقیق بیشتر دست زدم متوجه شدم که او در یکی از مناطق جنوب تهران زندگی می‌کند؛ درصورتی که می‌گفت خانه‌اش در یکی از محله‌های شمال پایتخت است. وقتی متوجه این حقیقت شدم، حدس زدم که حرف‌هایش درباره تحصیلاتش هم دروغ باشد و به همین دلیل تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس خبر دهم.

مدارک جعلی

بعد از شکایت این مرد، پرونده‌ای پیش روی قاضی عبدی، بازپرس دادسرای شمیرانات قرار گرفت و کارآگاهان مطب دکتر روانشناس را زیرنظر گرفتند و متوجه شدند که او هیچ مجوزی برای راه‌اندازی مطب ندارد. بنابراین مأموران وارد مطب وی شدند و روانشناس قلابی را دستگیر کردند. آنها در بازرسی مطب وی لوح‌ها و مدارک جعلی که روی دیوارها نصب شده بود و نشان می‌داد که وی روانشناسی حرفه‌ای است، کشف کردند. بعضی از مدارک به زبان انگلیسی ترجمه شده بود تا اطمینان بیماران جلب شود اما تحقیقات پلیس نشان داد که این مرد تا سیکل بیشتر درس نخوانده و همه مدارک وی تقلبی است. او هیچ دوره‌ای درخصوص علم روانشناسی در کشور اورپایی و حتی ایران نیز نگذرانده بود.

ساخت معجون من درآوردی

روانشناس قلابی به اداره پلیس منتقل شد و در بازجویی‌ها گفت: همیشه آرزو داشتم که روزی روانشناس شوم و همه مرا دکتر صدا بزنند. برای همین یک آپارتمان در شمال پایتخت اجاره کردم و خود را روانشناس جا زدم. بیشتر مراجعه کنندگان، زوج‌های جوانی بودند که در زندگی‌شان مشکل داشتند و من نیز حرف‌هایی به آنها می‌زدم که همه اختلافاتشان حل می‌شد و در کنار هم احساس خوشبختی می‌کردند. با وجود اینکه من تحصیلاتی در این زمینه ندارم، هیچ کدام از بیمارانم ناراضی نبودند چراکه پیش از این کتاب‌های روانشناسی زیادی مطالعه کرده بودم.

وی در ادامه گفت: مدت‌ها قبل خودم به بیماری روحی مبتلا بودم و داروهای گیاهی را ترکیب می‌کردم و معجون آرامبخش می‌ساختم. بیشتر وقت‌ها که عصبی بودم از این دارو استفاده می‌کردم و آرام می‌شدم. وقتی متوجه شدم آخرین مراجعه کننده‌ام بیماری اعصاب دارد این معجون گیاهی را درست کردم و در اختیارش قرار دادم اما فکر نمی‌کردم روی او تأثیر نگذارد.

بعد از اعترافات روانشناس قلابی، قاضی پرونده به‌خاطر رفتار عجیب او و با توجه به اینکه احتمال دارد وی همچنان به بیماری روانی مبتلا باشد، او را به پزشکی قانونی معرفی کرد تا سلامت روانی وی مورد بررسی قرار بگیرد. پزشکان نیز بعد از معاینات تخصصی اظهار داشتند که وی مجنون است.به گزارش همشهری، این روانشناس قلابی با صدور قرار قانونی راهی بازداشتگاه شده و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

کد خبر 219757
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز