گروه اقتصادی - محمد عدلی: کمیسیون اقتصادی مجلس، اخذ مالیات از خانه‌های خالی را به تصویب رساند تا شاید اجرای آن در دولت یازدهم عملی شود.

از سوی دیگر با هدایت نقدینگی سرگردان در بازارهای واسطه‌ای به سمت تولید در ماه‌های آینده، انتظار برای کاهش قیمت مسکن ایجاد شده است.به گزارش همشهری، کاهش رونق در بازارهای واسطه‌ای نظیر سکه و دلار موجب شده است تا خروج نقدینگی از این بازارها آغاز شود. به همین دلیل برخی از کارشناسان و فعالان بازار مسکن پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت مسکن در ماه‌های آینده با کاهش مواجه شود.

بهاءالدین حسینی هاشمی، کارشناس مسائل بانکی به همشهری گفت: اگر طوری عمل شود که قدرت خرید پول حفظ شود و سپرده‌گذاری نزد بانک برای مردم یک درصد بیش از تورم، منافع داشته باشد، می‌توان امید داشت که نقدینگی از بازارهای واسطه‌ای خارج شود و بانک‌ها آن را در سرمایه‌گذاری‌های کلان صرف کنند.

وی ادامه داد: وقتی آرامش در اقتصاد ایجاد شود و نرخ سود بانکی منطقی باشد، دیگر کسی ریسک نمی‌کند که خودش به سرمایه‌گذاری دست بزند و پول را به بازارهای پرریسک ببرد، در این شرایط با اعمال سیاست‌های منسجم، سپرده‌های کوچک مردم تبدیل به سرمایه‌های بزرگ برای اجرای پروژه‌های ملی می‌شود تا هم سرمایه‌گذار و هم سپرده‌گذار منفعت داشته باشند و در نتیجه تولید کشور رونق بگیرد.

در این شرایط فعالان بازار مسکن خروج نقدینگی از این بازار را پیش‌بینی کرده‌اند. عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور آینده روشنی برای بازار مسکن متصور و معتقد است: در ماه‌های آینده شاهد کاهش قیمت‌ مسکن خواهیم بود.عباس اکبرپور به ایسنا گفت: امیدواریم با روی‌کار آمدن دولت جدید بسیاری از تغییر و تحولات در بخش‌های اقتصادی و سیاسی کشور با آرامش همراه شود. وی با ابراز امیدواری از بهبود اقتصاد مسکن در ماه‌های آینده اظهار کرد: با تعدیل قیمت‌ها توان مالی متقاضیان نیز افزایش می‌یابد و بازار مسکن رونق می‌گیرد. در این خصوص رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور نیز کاهش قیمت مسکن در ماه‌های آینده را پیش‌بینی کرده بود.

کد خبر 219628
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز