همشهری آنلاین: معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر، امحای ‏100 تن مواد مخدر و روان‌گردان در هفته آینده را نشان از عظمت کشور جمهوری اسلامی ایران در کیفیت برخورد با مواد مخدر خواند.

امحای مواد مخدر

به گزارش ایسنا، محمدصادق فتح‌الهی گفت: مواد مخدر پدیده‌ای پیچیده و چند بعدی است و علاوه بر ابعاد مقابله‌ای، پلیسی، قضائی و امنیتی، ابعاد اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و درمانی را نیز به همراه دارد و به همین منظور سازمان ملل متحد متناسب با ابعاد مختلف امر مبارزه و انتخاب شعارهای سالانه به منظور نمادسازی جهانی برای امر مبارزه، شعار امسال را «نشاط زندگی را در سلامتی جستجو کن نه در مواد مخدر» عنوان کرده است.

وی در ادامه، به تشریح برنامه‌های ویژه ستاد به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت: ستاد امسال نیز به تبعیت از سال‌های گذشته در پنجم تیر ماه همزمان با سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، برنامه‌های وسیعی را تدارک دیده که در دو سطح ملی و استانی برگزار خواهند شد.

دبیر اجرایی مراسم سالروز مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های امسال، امحای صد تن مواد مخدر و روان‌گردان‌ به طور همزمان در تهران و 16 استان کشور است که 50 تن آن در تهران و مابقی در مقادیر مختلف و متناسب با کشفیات استان‌های مختلف به آتش کشیده خواهد شد و برگزاری این مراسم نیز به پلیس مبارزه با مواد مخدر واگذار شده است.

به گفته وی مراسم امحای مواد مخدر در استان‌های سیستان و بلوچستان، گیلان، فارس، کرمان، یزد، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مرکزی، اصفهان، قم، مازندران، قزوین، البرز، بوشهر و سمنان برگزار خواهد شد.

فتح‌الهی در ادامه، برگزاری این مراسم در کشورمان را یکی از بزرگترین مراسمات امحای کشورهای جهان قلمداد کرد و گفت: امحای مواد در بسیاری از کشورها در اوزان 10، 20 یا 30 کیلویی صورت می‌گیرد، اما با توجه به اینکه کشور ما در همجواری با بزرگترین کانون تولیدکننده مواد مخدر جهان یعنی افغانستان و تهدید جدی و دائمی آن قرار دارد و در جامعه جهانی نیز به‌عنوان پرچمدار مقابله با مواد مخدر محسوب می‌شود، از این حیث، میزان کشفیات و امحای در کشورمان باید متناسب با پرچمداری ما در عرصه مبارزه با مواد در جهان و کشورهای منطقه باشد.

وی افزود: بنابراین برای نشان دادن عظمت کشور جمهوری اسلامی ایران در کیفیت برخورد با مواد مخدر، این میزان از مواد برای امحا در سالروز مبارزه با مواد مخدر در نظر گرفته شده است.

این مقام مسوول در ستاد بیان کرد: همچنین به همین مناسبت، برنامه‌های مختلفی با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی افراد جامعه تهیه شده که در هفته آینده به اجرا درخواهد آمد، از جمله اینکه با همکاری سازمان صدا و سیما برنامه‌های مختلفی به صورت زنده و تولیدی از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی پخش خواهند شد.

فتح‌الهی در پایان، برگزاری مراسم بزرگداشت روز مبارزه با مواد مخدر در پنجم تیر ماه‌ سال‌جاری برابر با 26 ژوئن، مانور سگ‌های موادیاب در حاشیه مراسم امحاء، همایش پیاده‌روی خانوادگی در کلیه استان‌های کشور و منطقه آزاد کیش به جز تهران، برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه‌های درمان، پیشگیری و کاهش آسیب و انتقال آموزش و مفاهیم فرهنگی و پیشگیری به افراد جامعه به‌منظور تقویت آموزه‌های رفتاری در قالب کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی، نرم‌افزارها و بسته‌های مهارت‌آموزی را از دیگر برنامه‌های ستاد به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر ذکر کرد.

کد خبر 219597
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز